Salam..
Ohh.. sejak berpindah tempat baru.. aku telah di landa DILEMA baruu..
DILEMA yang HANYA aku sedari masa berkunjung ke Petrosains..
dimana pada waktu itu aku telah naik ke PENIMBANG BERAT untuk mengira
kadar kalori & tenaga kerja untuk satu aktiviti..
Dan bila aku naik je tiba-tiba terpampang satu angka yang
TAK PERNAH AKU TENGOK SEUMUR HIDUP..!!
*kecuali masa pregnant*
Memula aku naik.. tengok.. iskk..! biar betull. Rosak ke hapa penimbang nihh..?
Nak kali ke-2, CONFIRM dapat result sama...!!!
Satu figure yang beberapa kilo terlebih melebihi rekod KG terbesar pernah
aku miliki masa zaman2 belajar dulu.. 12 tahun lepas...!!! 
UwaaaaAAAaAAaAAAAAAAaaaaAAAAAAA..!!


Balik tu terus trauma kejappp...! 2-3 malam selepas kejadian tu 
aku tak makan nasi dahh..padahal aku tak pernah kesah pasal makan. 
Semua ngap ngap ngapp..!
 makan malam dengan nasi putih berlauk tu dah kira rutin dahh.
TAPI tak kesah punya pasal sampai aku pun tak sedar sejak bilaa angka tu 
berubahh..!.. ha ha ha

Dan tiba-tiba keluar balik ...
Agak mencabar gak nak pakai alat ni sebab bila aku keluarkan je
mesti ada 2 orang lagi 'pelanggan' sibuk nak pakai jugakk..!


Mungkin setelah...
Pindah kerja......... kah...?
yang di subsidikan dengan sarapan macam ni hari-hari


Pulut serunding..fuhhh..!
tu tak masuk lagi menu nasi lemak 


 Air pun subsidi... 3 IN 1.. picit je apa nak, Mocha, Cappucino, Milo, White tea.. 
TEH TARIK baekkk punya pun adaa.. huh!


Lom lagi bab makan.... kena plak kalau jenis rajin ke Pusat Bandar Damansara..


Makan tak hingat.. lepas lunch leh melantak lagi Cake SR berslice-slice..!


Sampai licinn...!!! 



Setelah KEJADIAN ngeri kat Petrosains tu terus aku beli botol air ni..
nekad.. tak nak dah minum 3 IN 1 tu 3 KALI SEHARI..!
mentang2 la pakai picit je.. tak yah bancuh pun..
mana tak naik lemakk..!
errr.. TAPI sekali sehari boleh la kott.. he he


Seterusnya.. aku beli pulak benda alah ni. 
vege neeler. Untuk buat salad kobis... lepas ni nak makan salad je...!! Siyesss tobatt..!


Walaupun 'salad' tu rupanya akhirnya menengekk sket je kat hujung-hujung cam dalam 
burger nih..! uwaaaAaAAAaaAaaaa..!
Dah la burger... burger speciall plak tuu.. baekk punya burger salut telur lagi di luarr..
Abang la punya kerja nii...kemain lagi tunjuk skill. 
saje je nak 'sabotaj' niat suci I...uhuhuhuhuuuu!!


Dan hujung minggunya lagii..
Aku ajak Abang gi cari Weight scale..!! seriussss concern gilerr..!
padahal selama ni tak pernah heran pun pasal KG aku nih.. uwaaaaaaa!! 
Ni yang rasa nak cari gali balik gambar2 masa tengah slim menyelim dulu ni.. uhuk!



Gi cari kat Jusco& farmasi tak de yang sesuai ikut spec kitaorang last-last cari kat kedai alat sukan.


Walaupun bila dah jumpa weight scale tu akhirnya pergi mengadap prosperity plakk..
uhuhuhuuu.. yang ni tak leh tolakk. harus cair imannn... huhuhuuuuu!


Ni la dia gadget baru kitaorang. Digital weight Scale.
Seboleh-boleh nak cari yang Digital tu semata2 nak dapat result yang accurate... 0.00! ha ha ha

apapun... memang betul-betul suspenn sekarang nihh. 
KG oh KG.. kenapakah sekarang kau mula berubahh....??
TidaakkkKkKkKkKKKkKkKkkkkkKK...........!!!!

*tunggu PART 2*

7 sweet comments:

☆ lieya latif ☆ said...

keh keh keh ...ni kirenye ko dahstart diet la ni yeak izan...good luck okey.....semoga sume berjln lancar heheeheh...byk godaan wooooo...aku dlu mmg payah....byk sgt godaan, tupasal aku puase jek.....

Mama Zharfan said...

tu la,me pun tak start2 diet lg ni..sgt risau :(

me dh click ur HB utk ari ni

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

hehe..patut la sbb dpt subsidi bf stiap hari....lega uols..tp KG nek plak ek...

slmt bdiet...

wahida said...

saya pun berat dah naik mendadak ni, bukan main selera lg...pas tu plak saya ni kaki cheese dan hantu mayonis, mana x banyak lemak kat badan saya ni...huwaaaa!!!!

eelobor said...

hehehe...ok lah tuh. jom sama2 kita berdiet bagai....

ambrynaa said...

breakfast free???? peerrghhhhh...patut la diam2 berisi..ekekkek..siap beli digital scale lagi..gambare Izan!!
ko dulu bukan ke rajin puasa?

*∽ IZAN ∽* said...

re all :
Tu la pasal.. bak kata stacy ' opsss terlebih sudaaa...!' haha

Re Zalie :
Ha ahh. ada setahun tu puasa 2 bulan ( ganti + ramadhan) gara-gara ganti posa pantang dania sebulann..! memang kurusss I ..!