Salam..

Ada tak terbaca paper hari ni? Pagi tadi berlaku kemalangan dekat Plus Highway. Tambah malang kepada mangsa sebab peti berisi duit syiling di dalam salah sebuah kenderaan tercampak keluar dan terus dikerumuni oleh orang ramai untuk 'dilicin'kann... aduhaii.. kesian pun ada, gelihati pun ada... kesian pada pemilik peti duit tu.. duit dia kee..duit majikan dia ker..duit gaji pekerja kee... duit collection telefone  awam/vending machine dia kee..aduhaiii.. agak-agak dia mintak tak ganti rugi kat kereta BMW yg langgar dia dari belakang tu..?



SEREMBAN - Kilometer 243 Lebuh Raya Utara-Selatan menghala ke selatan berhampiran susur keluar Pedas dekat sini yang sentiasa sibuk semalam bagaikan 'pesta' apabila orang ramai berebut-rebut mengutip duit syiling yang bertaburan di lebuh raya itu.

'Pesta' itu berlaku apabila sebuah kenderaan Toyota Hilux yang membawa satu peti duit syiling berjumlah RM75,000 terlibat dalam kemalangan.

Dalam kejadian pada pukul 3 petang itu, peti tersebut tercampak keluar dari pacuan empat roda itu selepas kenderaan itu dilanggar dari belakang oleh sebuah kereta BMW.

Akibatnya ribuan duit syiling 10 sen, 20 sen dan 50 sen bertaburan di lebuh raya sepanjang kira-kira 100 meter.

Keadaan itu menyebabkan ramai pengguna jalan raya menghentikan kenderaan masing-masing di bahu jalan untuk mengutip duit syiling.

Kehadiran beberapa anggota polis dan pekerja lebuh raya gagal menyuraikan orang ramai yang terus mengutip duit syiling tanpa menghiraukan keselamatan mereka.

Orang ramai meninggalkan lokasi itu selepas duit syiling itu habis dikutip tiga jam kemudian.

sumber : Kosmo

7 sweet comments:

Mknace said...

:) :) :)
dia mintak balik tak agaknya duit tu ekk
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

eelobor said...

prihatin sungguh orang kita kerana menolong kutip duit yang berterabur

Gieyana said...

nie kiranya kutip masuk dlm poket la nie kan!..x per, kalau duit co. sure da insurance cover!ihihihi

*∽ IZAN ∽* said...

Re MkNace: tak mampu dah dia nak mintak rasanyaa..ntah apa jadilahh kat driver tuh isk iskk

*∽ IZAN ∽* said...

Re Eelobor : ni namanya OVer prihatinn.. sape la yg kenyang tu huhu

*∽ IZAN ∽* said...

Re Gieyana : tau tak pee.. insurance leh cover ekkk

Mama Liena said...

Kutip duit masuk poket , ni halal ke ni ?kalau bukan islam takpela , ni yang melayu pun ramai ...ntahla ..