salam...


Cuaca hari ni sejukkk.... mana taknya.. pagi tadi hujan lebat....!
Rasa yang nak ngantor anak gi sekolah pun haru biru..!


Aku pun HARU BIRU gak hari nih..! Gi kerja nak dekat 3 jam baru sampai ofis wehhh!!! Tak kematu...?! Perrghhhh.. perjalanan 3 jam ni sama macam nak balik kampung En. Hubby..! Aduhaiii camni ke gaya kerja kat Damansara nih... jammed gillerrrrrrrrr...!!

Aku keluar pagi kul 7 hantar Dania gi umah baby sitter. Sempat balik jap amek HP terus gerak. Konon-konon takut LDP jammed *sure punyelah!*
 ikut le Elite Highway - > NKVE keluar TOL Damansara.

Yang paling besttt.. bila nak keluar susur TOL Damansara je dah jammedddddddddd... uwaaaaaaaaaAAAaaaAAAaa..! Sia-sia aku bayar tol mahall... Dah la memang bawak slow je dek hujan... jammed plak kat TOL nih. Adehhhh.. aku rasa dekat TOL DAMANSARA je 1 JAM lebihh...!!! Tak gerak-gerak wehhhh..... Aku rasa nak sampai ke balai TOL yang 200m tu pun dah nak sejammm..! adoiii.. parahh betulll. Kat Radio berapa kali announce jalan-jalan yang sesak dek gara-gara hujan lebat pagi tadi huhu. Dalam hati " ye ye.. aku ade kat situu.. kat jalan2 yg di sebutkan tuh!! " sadis!


Lalu kat lorong Smart TAG tu pun sempat statik jap kat bawah scanner SmartTAG. Punya la statik.. sampai aku pun sempat le snap gambar scanner STag tu huhu. Bukan senang nak amek gambar kat sini hi hihi. Pas tu bising ST aku teet tottt teettttt tottttttt sebab scanner duk bace...suspen aku.. kang sedar2 habis lak credit TNG aku kangg huhu... sempat undur balik lagi.. mesti org belakang cuakk ingat ST problem plak.. dah la jammed2 nih.. ngeh ngeh ngehh..!

Dalam pada tu aku sempat call office lama aku.. sempat buat panggilan sana sini duk melayan jammed tuh.. aduhaiiii.... Sempat lagi tengok TV dalam keter hujan-hujan ni.. seb baik la ada gak area yg clear dengan cuaca yang cam ni huhu..
                                                         nampak sangat tak de kerja

         TV3 ade kartun..



TV9 ada dranm Indon plak.. layan je lahhh..

Semalam balik kerja pun hujan... keluar pukul 6 pun kul 8 lebih baru sampai rumahh..! uhukkk..!!!
Tu lom citer bab parking me-marking kat Damansara nihhh..
Mencabar minda, poket & fizikal betul kerja kat area2 Damansara nih..
hari-hari aku menghitung hari.. hari pindah ke Cyberjaya..
another 3 B D...!!

THREE BUSINESS DAY...!!

Uwaaaaaaaaaaaa.. cepat lah minggu depannnnnnnn.. tak sabar sangat dah nihh!! huhu

10 sweet comments:

eelobor said...

nasib baik la kat sini tak jem sangat, kalu jem pun sekali sekala jer di sebabkan kemalangan

mama tisya said...

kalo ujan mmg gtu la kt kl..sia2 je kn byr tol..hehehe..tp nasibaik leh tgk tv dlm kete

Gieyana said...

arghhh kalau aku pon jenuh nk follow nih..kalau keta auto ok ler..sek bek jln tepi pantai..leh cuci mata tgk air laut gak!hihihi

*∽ IZAN ∽* said...

Re : Tu laaa.. letih betul la kerja jejauh ni.. pantang silap skett masak le harung jammed

*∽ IZAN ∽* said...

Re Mama tiesya : betul tuu.. bayar tol mahal pun tak 'selamat' jugakkk uhukk!

*∽ IZAN ∽* said...

Re Gieyana :
Jelesss aaaa orang gi balik kerja 'makan angin' tepi pantaii..huhu

ambrynaa said...

Perghhh... Memang mencabar!! 3 jam beb..yg sejam sampai opis pun bebel2 lagi la 2 jam.. Seb baik ada tv.. Heheh

Sharinginfoz said...

teruknya jem

Mama Liena said...

Sampai 3 jam mak aii lamanye ..Tapi area damansara mmg camtu , saya dulu naik public transport je , naik bas company , sebab susah nak parking dah le mahaiiii

*∽ IZAN ∽* said...

re Zalie : tau takpee..
seb baik ade gak CD Maher zain pun ubat hati lara tempuh jammed.. huhuhu