Assalamulaikumm...
Yah yah bersambung lagi kita dalam segment.. BANDUNG TRIP@ SweetOmoide ehehhehe
tak abes2 daaa.. sorry la kalo nak termuntah kikikiki.

Ok TRIP kali ni byk sikit variasi : 
Shopping + Spa + Amusement Park + Makan2 + Makan angin *melawat tempat*

So setelah puas shopping & berjimba, hari terakhir di khaskan untuk acara rilek rilek
makan angin ke TANGKUBAN PARAHU.
 Semua dah termasuk dalam package Pak Supir yg sangat berbaloi..
aku rasa perjalanan dalam sejam dari bandar Bandung.

Sesampai kat tangkuban Parahu wajib la posing memosing dulu hehehhe.


Posing Romantikus skett hihihihihihi


Ok.. 2 beradik di ketinggian gunung 1830m dari paras lautt 


Okehh.. next kasi Mama & Papa plak posing mood ala-ala
Dejavu di Tangkuban Parahu *wink*


Ni dia rupa kawah yang orang nak sibuk sangat gi tengok tu kannnn.. 


Bau sulfurr.. budak2 dah start tutup hidung BUSUK! katernyerrr


Tapi jap lagi tengok orang jual topi ala Eskimo tu.. terus hilang bau busukkk. Dasarr!
Makanya kena pau la sorang satu.
Kat sini kena pandai tawar menawar nak beli..
derang akan letak harga tinggi punya.. so pepandai la korang ye.


Dan ada orang berjual makanan.. dah la sejuk2 duk atas gunung ni kann.. terus rasa lapar! ahak!!


Bergambar ngan Bonda kesayangan. Patutnya arwah Abah pun ikut Trip kali ni.. tapi apa kan daya...
masa tu kesihatan Abah tak mengizinkann... 


Kami & Bonda tersayanggg


Nampak tak kat lereng nunnnn! macam2 adaa.. tapi nak pergi kena turun 
bukit curammm! owhhh bahayaa.. kena hati2 okehhh


owh turun sket pastu sempat posing lagikk



ahaa.. licin kena hati2. tapi ada jalan lain nak turun. Mak Long ngan Mak ikut jalan lain yg lebih selamatt.


Bila turun bukit curam tu tembus kat gerai2 Souvenior


Ada gerai2 makan.. uu best besttt!!


Anak2 eskimo ni  nampak orang jual mainan plak dahhhhhh


Tak kena pau memang tak sah la kannn.. dapat la sorang satuuu


HANTU JAGUNG plak TERnampak JAGUNG BAKAR!! hua hua huaaa!!


apalagi terus order hahahaha!! 


Permandangan kat area2 sini. Kalau rajin leh naik atas lagi nuuuu
  

Tapi kitaorg lepak makan kat gerai2 tepi tu jelahh.  Tak larat nak panjat jauh lagiii


Owhh banyak goreng2 kan sini.. cam bestt je kannn


Haaa.. nanti ramai orang jual Strawberry & Blueberry. Kena pandai tawar okehh!
Tapi don't worry.. Strawberry & blueberry dia memang sedap & maniss!


Rupanya bila dah order tu dia potong2 pas tu makan ngan sambal kicapp..ooooooo camtu rupanyerrr.
Ingatkan cam rojak tadik hihihih


Anak eskimo pantang nampak mee segeraaa... pau Maggi gakkk huhu


Okeh.. jemput makann... Hantu jagung nak makan jagung hihihi.
TAPI errr.. jagung bakar dia tak de la juicy sangatt.. ikut tekak aku
memang jagung rebus gak yang terbaek! ehek!
  

Dah kenyang baru sambung posing memosing lagik hihihihi.
LAYANnnnnnnnn....!!!!








Ada beberapa kawah kat sini.. antaranya Kawah Ratu



So much in Love... opsss..!!!!


Puas cuci mata, isi peruttt.. nak gerak balik dahh.. ada satu lagi destinasi nak pergi hari ni..


Danish memang takjub betul tengok angklung tuh ... 


Ok dah gerak balikk


Kat atas gunung ni ada Musolla dan Toilett.


Okeh.. ada orang amek gambar ni... aku upload je laaa


 Baby Eskimo sesat kikikiki

  
Dalam perjalanan balilk.. macam2 jualan adaaa kalau korang rajin nak singgah


Banyak jenis2 topi kepalaa.. maklumla kawasan sejukk


Boleh naik kuda lagiiii...


Okeh dah turun dari Tangkuban Parahu...
dalam perjalanan banyak jumpa orang jual buai yg sangkut kat pokok ni kann..
kalau ada pokok besar tanam depan umah bleh la beli..
umah aku pokok yg ada pun macam hidup segan mati tak mauu.. uhuhu


Okehh.. Nextt... entry pasal Kampung Daun..!
Tungguuuuuuuuu..........!!!



10 sweet comments:

Zura@Iwan said...

saya tingin nak datang sini...

sejuk kan kt sini?

:: Mrs.Eady :: said...

syok nyer!!

*∽ IZAN ∽* said...

Re Zura.. sila silaa. selalunya tengok org amek gambar kawah gunung berapi je.. rerupa macam2 ade gak kat sini huhuhu

*∽ IZAN ∽* said...

re MRs Eady : sonok gak sekali sekala terjahhh ;)

eynda said...

Nak masuk dlm list percutian la :-)

*∽ IZAN ∽* said...

Re Eynda : InsyaAllah.. moga di percepatkan rezeki sampai ke sini yekkk! ;)

Zura : Suasana sejuk nyamann.. tak la sejuk sangatt tapi sedang ok jekkk

eelobor said...

yang paling seronok baca kat sini sbb banyak gambar dan kurang perkataan. hehehe, saya mmg jenis malas membaca dan suka tgk gambar2 jer...

Aleyn said...

Nampak cam pns tp sejuk ek?.... Mesti best,..,,antara tempat wajib dilawati bila sampai bandung kan... Bila la nak sampai sana....

*∽ IZAN ∽* said...

Re Eelobor :
tuan tanah pun tak sempat cerita panjanggg.. upload je bebanyak hihihi

*∽ IZAN ∽* said...

Re Aleyn :
Masa baru sampai kebetulan matahari tgh memancar sinarrr.. tu yg silau jappp... tapi lepas tu redupp balik. atas tu mmg seju2k nyamannn.. tak la sejuk sangatttt