Assalamulaikum...!!
28th Februari adalah tarikh keramat bagi Aku dan Abang...
tarikh yang menyatukan 2 hati secara sah dalam ikatan perkahwinan.
Semoga mahligai ini akan terus dilimpahkan rahmat dan kebahagiaan serta
berkekalan hingga ke hujung nyawa, dunia dan akhirat.. InsyaAllah...

Opss.. bukan bukann!! memang dalam gambar ni aku dah slimmm *compare sekarang*
bukan sebab aku dah meletoppp.. TAPI
sebab gambar2 ni ialah gambar Anniversarry ke-8 tahun lepas uhuhuh.
Tahun ni dah masuk tahun ke-9 Alhamdulillah.

Tahun 2012 mood berblogging macam yoyo je kann..
banyak entry yg bersawangg.. blog pun ala bersawangg..

Sementelah anniversarry ke-9 pun dah beli voucher 
penginapan ke Gold Coast Morib.
Tapi di sebabkan aku dah dekat sangat ngan Due date
( 37 Weeks ++ ) maka Abang dah suh aku duk umah diam diam kali ni...
nanti dah selamat bersalin baru Qada' je huhuhuh.
So aku pun upload la balik gambar tahun lepas yg masih terperap
dalam HDD ni kan untuk kenangan kami di masa akan datangg.


Pilihan destinasi Anniversarry tahun lepas ialah 
Bukit Merah Laketown Resort, Perak.
Paham2 je la anak2 ku ni semua kaki main airrr.. rasanya budak2 mmg suka main air kot.
Bukit Merah ni plak ada 2 park.. Laketown Waterpark & Laketown ECO Park.
 So penginapan 2D1N memang penuh ngan  aktivitilahh.


Cheeky Dhiya sebaik saje check in Hotel. Dhiya baru 3 bulan +++ masa ni :D


Room yg agak spacious dan banyak katill.


Mama, Papa & Dhiya.


Kali ni kitaorg ambik 2 bilik sebelah sebelahh. Maklum la ada baby kecik .. ku bawa Bibik sekali.. 
so satu bilik untuk aku, Abang & Dhiya. 1 bilik lagi Bibik, Danish & Dania.


Yang bagus nya ada Katil Queen 1, Single bed 1 dan sofa bed 1. Memang ramai leh masuk dalam ni huhu'


Ahaa.. lepas check in tak sabar2 dah tukar 'uniform' untuk terjun 
pool ! Yeaaahaaaaaaaaaa!!

Secara overall ni lah Map Waterpark nyerrr...


So apa lagi .. budak2 pun dah tak sabar nak terjun. Jommm layann gambarrrrrr!!!






Bibik ada jaga baby, aku bleh la join sekaki bersuka ria main air... yeaaahooooo! hihihih


Menunggu air tumpah dari Bucket kat atas tuhh!


"SwwooOoooOooshhHhhHhhHh...!!"


Kot  Port lain plakk.. Dania syiok layan ombak datanggg kikikiki


Danish dengan acara 'Lompatan berombak'




Ni port lain plakkk.. orang tak ramai hari ni.. heaven budak2 ni main sesama sendirii





  
"Kembara Rimba Air"


Ni macam lazy river sebenarnyaaa


 Melompat lagii.. kerja melompat je anak bujang ni hihihihi



Dhiya pun cecah2 air la jugakk buat syarat. Tunggu besar sket yekk naik 
Mama bawak pergi main air lagi *wink*


Okeh dah puas berendammm.. dah petangg.. balik bilikkkk


Malam misi mencari Mee Udang.
Terus arrange date ngan adik aku yg duk Penang tapi dekat gak ngan sempadan Perak.



Ni dia rupa Mee Udang. Jenis kuah 'nipis' bukan jenis kuah pekat macam Mee Udang Sg Dua tu kann.
Aku memang lagi suka Mee Udang style gini... lagi berasa udang kuahnyaa.


Order SATE gakkk


macam2 Sate ada.. sate ayam, daging, perut...


Sessi mentekedaghah. sambil sembang2..




Bibik ku dan Bibik adik ku... anak sedara aku paling kecik tu pun beza 2 bulan je ngan Baby Dhiya..


 Setelah kenyang bercerita dan bersembangg... majlis bersuraiii.. bersambung untuk acara esok plakk.
To be continuee....!!

Catatan pregnancy :
 ALhamdulillahhh...
9th Anniversarry hari ni Mama dapat tengok Baby dalam perut Mama.
Check up 37 minggu hari ni. Doktor scan baby and nampak almost organ2 dalam..
kedudukan baby... kedudukan uri OK.
 Air ketuban dah berkurang dari 25 masa 35 weeks kepada
 21 hari ni. Berat Mama naik 1kg ke 71.8Kg. Berat baby plak dari 
35 minggu : 2.76 kg, 37 minggu 3.38kg! uhuhuhuhu
Ukur lilit perut pun 339mm tak silapp.. Doktor kata baby gemuk! ahahahha
Ni yg Mama ngeri skett.. rasa jenuh dah 'diet' Karbo niii tapi tak mampu 
menyetopkan pembesaran Baby uhuhuhu. Tanya Doktor kalau saya stop vitamin
boleh prevent baby besar ke...? Doktor kata Vitamin tu cuma minor effect je
pada besar baby uuhuhuhu.

So apa pun Doktor kata Alhamdulillah Mama & Baby sihatt...
Kepala baby dah engage ke bawah tapi masih 'tinggi' means
masih jauh dari pangkal serviks..
teriba rasa.. owh ok.. lambat lagi kott uhuhuhuhu





3 sweet comments:

nad said...

Happy anniversary kak!
Moga bahagia selalu hingga ke syurga ^_^

*∽ IZAN ∽* said...

Re Nad... tenkiu Nadd! InsyaAllahhh.. aminnnnnnnnnn!!!!

lieyalatif said...

hahaahaha...aku suke aksi terjun tiruk danish...sebijik perangai mia kooo hahahaahaha...

betul tu, cuti2 tu nanti2 leh pergi...yg penting ko dah nak due ni toksah le jalan jauh....lepas ni abis pantang ko jalan2 key.....lagi sonok kan sebab dah lame tak jalan2 kene berpantang lepas tu sedang elok jek pi jalan heheheheheh....

**sori tau beb, aktviti bw aku skrang time aku kat umah jek laa sebab opis aku blocked blog...mengong opis aku nieh.....lambat sikit le buat kunjungan balas tu heheheheh