Salam..
Baru buat entry pasal aku tambah supplementary line untuk Abah. Dah hantar ke kampung pun.. sepatutnya tak esok, lusa sampai lah dan Abah boleh mula pakai nombor baru!

Kat rumah Abang dah pasang Web Cam untuk monitor Bibik. Ahaa.. sejak dari hari Kaunseling hari tu aku & Abang lebih berhati-hati. Kebetulan pulak hari Khamis tu check2 Web Cam kantoi tengok Bibik keluar naik Basikal...!. sebelum ni dah dengar katanya dia beli Pre-paid HP. Kali ni memang confirm la bila tengok kat Web Cam..! Aku berdebar bila tengok detik2 Bibik keluar dari rumah waktu  tengahari.... Danish belum balik school.. habis Dania sapa jaga..???!! Aduhaiiiiiiiiiii...........!!


So the next morning tu pagi-pagi buta aku tanya Bibik betul-betull.. dia keluar gi basikal tu pergi mana..
Nasib baik dia mengaku pergi beli Pre-paid. Mati-mati dia kata Dania tengah tidur.. dia pun keluar cepat-cepat pergi beli terus balik sampai berpeluh2 kayuh basikal..! Arrghhhhhhhhh...!!


Terus aku cakap kat Bibik.. aku dari dulu tak suka dia pakai HP. Dia beli HP pun pembantu rumah lain yg supply. So terus aku bagi syarat. Kalau nak pakai HP jugak guna post paid. tak boleh pakai Pre-Paid!
Jangan gatal-gatal nak keluar pergi top up lagi.. tanggungjawab dia jaga rumah & anak-anak bila aku & Abang tak ada di rumah!


Jumaat pagi, 21/10/10 tu jugak aku call Maxis suh tambah line. Sabtu pagi balik dari Low Yat tengok dah sampai dah SIM Card Post Paid baru untuk Bibik..!! CEPAT GILERR.!!! 24 jamm jekk!

Terus tengahari tu aku suh Bibik tukar SIM Card dan aku simpan SIM Card lama Bibik.. lepas ni senang aku nak monitor.. siapa dia call.. bila dan berapa lama. Bill sendiri mau ingat..

Moralnya :
Dalam dilema betul nak bagi Bibik balik ke tak Raya Haji ni...
Tak ada maid susah.. kitaorang ambil maid pun bersebab. Ada maid macam ni laa risikonya.
Nak terminate macam tu aja pun tak boleh.. dia masih dalam kontrak.
Tak aku nafikan Bibik ni dari bab kerja tak ada masalah. 
Tapi bab-bab lain ni bila dah ada pengaruh luar dah mula nampak kenakalan nya..
Aku tak nampak langsung kebaikan membenarkan Pembantu rumah cuti sehari seminggu/sebulan keluarr.. aku dah uji dan dah dapat pun 'result' okeh! Baru aku bagi berapa bulan dah makin panjang akall..... 
So cuti 'Ehsan' yang
aku kasi untuk keluar dah pun kitaorang BEKUkan.
So Kerajaan, lupakan lah soal cuti sehari seminggu kasi can pembantu rumah keluarr...
lagi bawak masalah lagi ada..! isk isk isk

3 sweet comments:

☆ lieya latif ☆ said...

gitu la kan izan...dilema kalo ade bibik nie....aku tekejut tang keluar umah tu....risau lak aku dania sape jage...lain laa kalo bawak sekali pi jalan2 jek kan.....lagi pun ape laa die nak curi2 pi beli...kirim jek la ko...tapi ni dah pakai bill ni bagus gak...leh monitor lebih sikit.....dieorg ni bile dah ade hp ...panjang sikit langkah...kene hati2..

Sharinginfoz said...

memang teman setia maxis ya

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

naseb baik ku x de bibik..hehe