Salam...
Ni satu lagi cerita paling sengal yang sukar nak aku terima. Walaupun aku pun bukan nye alim sampai tahap berpurdah tapi patut-patut laa.. kalau dah fesyen baju 'separuh bogel' tak kan la di katakan Fesyen Busana Islam ?


Orang kafir hina Islam seluruh umat memberontak menentang.. Aku pun sampai sanggup tukar product tanda PROTES! TAPI ni kalau dah Islam sendiri yang meng'hina' agama sendiri..
apa aku nak buat nih...?? Cakap !! Cakap !!! 
Dah la bukan calang-calang orang, PM's wife..! 
Arrghhhhhhhhh... sengalnyerrrrrrrrrrrrr..............!!



Festival busana: PAS berhimpun bantah Rosmah


Berita : Malaysia Kini


Dewan pemuda PAS pusat akan berhimpun secara aman bagi membantah tindakan isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang didakwa menghina syariat Islam dan Rasulullah SAW pada penganjuran Festival Busana Muslim di Monte Carlo, 9 Ogos lalu.






"Saya akan mengetuai bantahan terhadap Rosmah di Masjid Sultan Ahmad Shah di Kuantan manakala di Masjid kampung Baru (di KualaLumpur) akan diketuai oleh Kamaruzaman Mohamad (exco pemuda PAS)," kata Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan ketika dihubungiMalaysiakini, petang ini.
Menurut beliau, tindakan Rosmah selaku penganjur majlis itu sesuatu yang keterlaluan.

"Bantahan akan diadakan selepas solat Jumaat. Kami jangkakan tidak kurang seribu orang akan sertainya," katanya.
Sebelum ini, bercakap kepada Harakahdaily, Nasrudin berkata pemuda PAS mengecam sekeras kerasnya tindakan Rosmah yang didapati menghina syariat Islam dan Nabi Muhammad SAW apabila salah satu fesyen mereka menulis nama Nabi dalam keadaan pakaian itu jelas mendedahkan sebahagian besar aurat mereka.

"Kita desak Rosmah bertaubat dan minta maaf kepada umat Islam secara terbuka," katanya.
Menurut beliau, bantahan berkenaan akan juga diadakan di beberapa masjid negeri seluruh Malaysia selepas solat Jumaat, esok.

Pada festival itu, perkataan "Muhammad" dalam tulisan Arab secara terbalik didakwa diguna dan dipakai di dada salah seorang peraga fesyen yang tidak menutup aurat.
Tambahnya, pakaian yang diperagakan itu bukan pakaian Islam tetapi “pakaian wanita jalang dan jahiliah”.

"Sungguh memalukan dan jelas menunjukkan Rosmah jahil dan berniat jahat terhadap Islam," kata Nasrudin.

Sehubungan itu, beliau menggesa umat Islam bangkit menyertai perhimpunan itu bagi meluahkan bantahan terhadap tindakan Rosmah dan mendesak isteri perdana menteri itu bertaubat dan mohon maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam.

Rosmah merupakan Penaung Festival Busana Muslim atau Islamic Fashion Festival. 

Semalam, ahli parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Ghazali menggesa pemimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam suapaya mengkaji tindakan Rosmah berhubung perkara yang sama.

Katanya, festival busana itu jelas menghina Islam apabila menggunakan nama agama untuk mengesahkan tindakan penganjuran pertunjukan yang tidak wajar itu.

"Kita berarak bantah kartun Nabi yang dibuat di Denmark, di sini di Malaysia, seluruh maruah Islam ditelanjangkan oleh IFF tersebut," kata Lo' Lo'.





P/S : Diaorang ni dah check dulu ke fesyen apa yg nak di tayangg sebelum approve..?? Pelik betul aku...

12 sweet comments:

tiefazatie said...

apaka??gle ke dorg nie sis??xcek btol2 ke adeh...islamic ke tue??bute kot..

Shafika Syuhada Rosli said...

giler .

*∽ IZAN ∽* said...

Re Tiefa :
Memang akak pun rasa 'BETUL' ke tak 'BETUL' diaorang nih.. isk isk

*∽ IZAN ∽* said...

Re Shafika :
Memang gilerrr.. giler apa tak tauu

Kolat said...

Astaga!

Aleyn said...

Aku dari dulu tak sebulu ngan si Rosmah ni...gaya cakap dia ker apa ker nampak cam ader yang diselindungnyer...nampak x ikhlas...tak macam Dato Siti Hasmah ...jelas ketelusannya biler buat apa2....anyway...event ni memang membuatkan aku lagi enty Rosmah...dengan Najib2 sekali...tak reti2 ker cek dulu...pakai approve jer apa yg si RM tu nak buat....hampeh tol

*∽ IZAN ∽* said...

RE Aleyn :
Betull!! Memang terserlah keHAMPEHan nyerr!

eelobor said...

dunia dah akhir zaman apabila HARAM jadi HALAL dan yang HALAL jadi HARAM

Liz Rohaizat said...

dunia akhir zaman. giler kan?

☆ lieya latif ☆ said...

erk...betul ke ni izan...ish ish biar betol.....jgn disebabkan die wanita pertama m'sia sume org tak pandang ape yg salah die buat.....ish2 takut lak aku wei bende2 mcm ni dibuat main2....

zura@iwan said...

no komen la...sdiri mau ingt le kan..

ambrynaa said...

Betul.. Aku pun bukan la alim sgt nak komen bab baju ni.. Tapi nih mmg melampau.. Tang mana yg Islamicnya??