Salam..

Ini lagi satu berita yang paling menyayat hati..!! 
SEDIH SEDIH dan teramatttttttttttttttt SEDIHHHHHHHHHHHHHH!
Bapa mangsa sampai rebah bila lihat jasad anak perempuan yang di besarkan dengan penuh kasih sayang sekian lamanya akhirnya mati di tangan seorang lelaki bergelar suami@menantu..!
Aku memangggg sebakk giler dengan berita ni..! 
BOD*H (kuasa tiga) DAN KEJAM PUNYA SUAMI............!!!!

Di kalangan saudara terdekatku juga ada yang ku kenal mempunya suami spesis suka 'naik tangan' sampai 
isteri lebam.. bila naik hangin sampai acu pisauu.. Nasib baik sekarang ikatan mereka dah 'terlerai' dek tindakan berani si isteri fail kes ke mahkamah. Kalau terjadi macam kes kat bawah ni memang aku sendiri pun tak kan maafkan lelaki tuh..! TOBAT..!

credit : Harian Metro


JOHOR BAHRU: Hasrat seorang bapa untuk menimang cucu sulung musnah apabila anaknya yang hamil sebulan ditemui mati dengan kesan dikelar pada lehernya di sebuah rumah di Batu 16, Jalan Kastari, Ulu Tiram, di sini, petang kelmarin.

Lebih menyayat hati, pembunuhan kejam Rohana Hamzah, 26, yang didakwa keluarga mangsa sebagai angkara suaminya berlaku pada tahun kelima perkahwinan pasangan berkenaan mendirikan rumah tangga. 

Bapa mangsa, Hamzah Mohamad, 51, berkata, dia rebah kerana hatinya hancur sejurus melihat jenazah Rohana tertiarap berlumuran darah di bilik tidur di rumah sewa pasangan berkenaan. 

Menurutnya, dia bergegas ke rumah itu selepas menerima panggilan daripada bapa saudara menantunya yang memaklumkan timbul masalah membabitkan pasangan berkenaan, kira-kira jam 2.30 petang. 

Bagaimanapun, katanya, dia mula cemas selepas melihat polis dan orang ramai mengerumuni rumah anak perempuannya itu sebelum rebah sejurus melihat jenazah anak ketiganya itu dengan tangan terkilas ke belakang. 


“Saya mula rasa ada yang tak kena apabila melihat menantu berusia 24 tahun dalam keadaan bergari dan dibawa polis,” katanya yang ditemui di Hospital Sultan Ismail (HSI), semalam. 

Hamzah berkata, kali terakhir dia berjumpa Rohana ketika anaknya itu pulang bercuti seminggu iaitu sebelum Aidiladha lalu di rumahnya di Taman Sri Pulai di Skudai pada 14 November lalu. 

“Kali terakhir Rohana menghubungi adiknya pula kira-kira jam 11.15 pagi pada hari kejadian. Dia bertanyakan salinan MyKad miliknya yang tertinggal di rumah kami. 

“Bagaimanapun, perbualan singkat itu terhenti dan pada masa sama, adiknya mendengar bunyi bising sebelum talian terputus,” katanya. 

Menurutnya, risau dengan keadaan itu, mereka sekali lagi cuba menghubungi Rohana, tetapi panggilan tidak berjawab. 

“Kami tahu sangat sikap cemburu dan panas baran suaminya kerana pernah melihat dia memukul Rohana di depan kami. 

“Malah, kami juga berat melepaskan Rohana pulang pada malam sebelum kejadian memandangkan dia baru saja dicederakan suami sebelum pulang ke rumah kami,” katanya. 

Hamzah berkata, kecederaan itu menyebabkan Rohana dirawat di wad selama tiga hari selain menerima lapan jahitan dan ketika ditanya, arwah anaknya itu mengatakan ia akibat terkena kaca. 

Bagaimanapun, keluarga Rohana sangsi dan percaya ia akibat kelaran menggunakan pisau, malah doktor yang merawatnya juga meragui kecederaan itu berpunca daripada kaca. 

“Tapi, semuanya sudah ditakdirkan dan sekelip mata bukan saja kehilangan anak tersayang, malah cucu dalam kandungan,” katanya. 

Jenazah mangsa dihantar ke HSI untuk dibedah siasat sebelum dituntut keluarga petang semalam dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Batu 10, Skudai. - Mymetro

6 sweet comments:

zura@iwan said...

ya Allah sgt sedihh ku bc news ni...knp leh jd cm ni ek....semoga kita dilindungi....amin...

yatie chomeyl said...

kejamnya...nauzubillah..tkut baca berita macam ni semakin byk skrg

☆ lieya latif ☆ said...

gile kan....tak pasal2 2 nyawa melayang.......ni kes panas baran la nie....

alfatihah utk arwah....

eelobor said...

memang ada sakit kut laki tuh...

onedurrani said...

Ya Allah!!!!takutnye dgr bc berita ni....semakin menjadi2 skang mslh mcm nie..semoga sentiasa di lindungi olehNYA...

ambrynaa said...

kejammmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!!!