Salam..
Akhirnyaa... akhirnyaaa... akhirnya aku lepaskan gak Bibik balik bercuti ke kampung sempena Raya Haji  uhukk...! Sebelum balik dah aku suruh Bibik sain surat perjanjian cuti balik kampung. MESTI balik semula bertugas seperti yang di tetapkan..!! Cuti cuma 2 minggu... kalau Bibik langgar perjanjian.. jeng jeng jenggg...
takpe semua dah termaktub dalam surat perjanjian tuh.

Seawal pukul 9 pagi dah bertolak dari rumah. Pukul 10 pagi sampai ke Port Klang.. check in ticket dan bayar cukai. Schedule Feri pukul 11:00 pagi. Tunggu punya tunggu punya tunggu... pukul 1:00 tengahari baru bleh masuk balai berlepas..!! 3 jam wehh..! 


Punya la sesak rakyat Indon yg nak balik ke seberangg... penuhh!
Maklum je laa.. nak dekat Raya Haji nih.. hu hu hu



Tengok.. sekejap je dah jumpa 'geng'... *Bibik ku pakai blose Purple tuh* ntah apa yg di sembangkan. Yg tudung biru tu yok yok o semua dokumen Bibik aku nak di tengoknya. Siap bertukar2 no HP lagi..
Aku duk perati dari jauh je laaa.. Bukan boleh nak larang pun. Jap lagi dalam Feri seangkatan gakk..

Jap lagi dah pukul 12:00 tghari sedar2 yang tudung putih tu rupanya dah kena tinggal Ferii.. 
Katanya sampai pukul 8 pagi lagi.. rupa-rupa tak check in.. padahal kaunter tiket belakang dia jeee..
Aku tengok tadi bersembang mak aii.. habis keluar semua tiket Bibik aku.. resit2 beli tiket & resit cukai keluar siapp.. tengok2 yg melangok kat sebelah dah kena tinggal Feri pun tak sedar... tak pasal2 kena beli tiket lain..isk isk iskkkk...

Aku pun 3 jam gak menunggu kan Bibik aku masuk balai berlepass.. lepas dia masuk kul 1:00 tengahari
 tu kitaorang pun balik.

Masuk2 je dalam kereta Danish & Dania dah sibuk nak susu. Abang tengah Drive.. aku pun cakap kat diaorang tunggu berenti nanti baru aku buat kan.. nak bancuh tengah Abang bawak kereta kang tumpah plakkk.. 

Nak pujuk cam biasa la pasang DVD Movie kartun bagi diaorang lekaa..
Tak lama tu dengar Dania merungut kat belakang
Dania : Mama... macamana ni... Dania unye tak boleh punnnnnnnnnnnnnn...!!!
Sekali aku tolehh belakangg... tengok-tengok 
'Susu Milo' Danish dah siap atas seat..?????????
*tak sempat snap*
Dania pulak tengah merungut sebab tak dapat nak tuang susu dia plak dari bekas susu tu ke dalam botol sebab susu serbuk dia kat bekas tingkat yg bawahnya...!


NGggaaaAAAaaAAAaaaaaaaa...??! Seriusly terkejuttt aku tengokkk...!! Rupa-rupa 
Dania senyap-senyap bancuhkan 'Susu Milo' Abang dia...! Dania baru 3 tahunn... Camna dia tuang air masak dari bekas air ke dalam botoll..? tuang susu dari bekas susu, tutup botol dan dah siap goncang pun 'Susu Milo' Abang nya...???? Aku tengok tak tumpah pun...!!
Seriously memang aku betul-betul terkejut..!!! 

Aku tukarkan bekas susu Dania ke atas. Jap lagi Dania sambung bancuh susu dia plak..
 Tuangg susu.. lepas tu tutuppp botoll..

Lepas tu goncang susu dalam botoll..

 Haaa.. dah siap pun..!

Tu diaaaa.. Abang dia menikmati 'air tangan' adikkk..

Danish pun terkejuttt mula-mula tengok susu dia dah siap bancuhh dek Dania..! 
berseri-seri terus muka Danishhh..!
Danish : Dania buat susu Danish ke mama..?


Last but not leass..
Komen Danish :
Hebatnya Dania buatkan Susu Milo Danishh....!! 
Nanti Abang belikan Dania hadiahh..!!

Komen aku pada Abang :
Untung ada anak dara.. hu hu hu!

7 sweet comments:

ibuayahdamia said...

ekekekek..dah tau bibik tak der..pandai lak bawak diri tu..cuba kalau bibim ader..kot2 semua bibik yg buatkan...hehe..

bibik izan balik mana???

*∽ IZAN ∽* said...

Re Ayu :
Bibik Izan balik Indon.. berenti ke Tg Balaii.. nama kampung dia tak hingatt.. jauh sket dari Medan rasanyaa hu hu

ambrynaa said...

Tergelak2 aku baca.. Ker Dania pernah buat sblum ni? Tapi ko x perasan izan? Hehehe.. Tapi mmg hebatlah Dania!! Danish patut bagi hadiah.. Kekeke

☆ lieya latif ☆ said...

wakakakaakak...ko tgk!! tu le sayang noo nak bancuh dlm keter baru (tapi mmg pun, kalo aku pun bising, kang tumpah abis laa satu keter) dania dah bancuh kan hahahaah...mmg anak dare ko ni berdikari laa izan...mmg dah boleh sgt2 tambah lagi sorang nie...sure dania pandai jage adik hihihihihi

eelobor said...

hehehe, anak dara menunjukkan skill dah tu. senang lah nti bila dah besar nti

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

hahaha kelas anak dara ko izan.. boleh plak dia tolong buat susu milo untuk abangnyer.. dah tu sendiri punya susu pun bantai buat sendiri..hahaha.. tu la nak tunggu mama buat lambat sangat.. heheheh


betul tu zan, kalau kita tak bg maid sama maid tu bercampur, tp dalam ferri kang, lg la macam2 kan.. zan, kalau nak maid balik ikut port klang pun nak guna pasport ke? (sori mimi betul2 tak tau). heheh so apa citer maid yang tertinggal feri tu?

umeboshi said...

wahh..nak mengalir air mata acik noora ni, dania sayang! mmg hebat la dania!!!