Assalamualaikum...
Ahaaha godek2 PC terjumpa gambar2 lama Dhiya sepanjang awal Dec- Januari hari tuu..
Aci tak nak hapdet sekarang ? Ahahahaha. Actually gambar2 ni di ambil masa mama 
Cuti/Work from home sepanjang Bibik balik kampung end of last Dec 12'.
Masa ni Dhiya umur 1 tahun lebih kurang..

Ni aksi Dhiya bila buat 'salah'.. dia tau dia kacau 'barang' Mama tu.. mula la jeling2 kat
Mama tengok apa reaksi Mama  hihihi


Dhiya dah pandai sedut ari dari botol sendirii.. senang bawak jalan2 haus hulur je botol air

     

Dhiya temankan Mama makan eskrem kat rumah.. Tahan motor orang jual eskrem yang lalu
depan rumah  je hihihi.
Dhiya memang jenis pantang  nampak orang makan.. SEMUA NAKK!!!!


Bila ada orang duduk kat meja makan je dia mula la datang kat kaki
'mintak' nak makan jugakkk.. siap hulur2 tangan sambil sebut 'Nakkk... nakkkkkk!"


Kalo tak kasi mau meraung kat situ jugak uhuhuhuhuu


Kalau tak di pantau memang sedar2 dah panjat tangga..!! cepat betulll!! grrrrrr..
Mama ni kan kemain risauuu. Sambil panjat siap toleh2 
belakang tengok ada orang kejar dia tak kikiki.
Suka sangat kalau orang buat buat kejar diaa!! geramm betul tengok!


Ni bila sedar-sedar Mama tengok dia dah sampai separuh tangga tuu..!
Kemain happy!


Tengok kemain happy dia dapat panjat tangga!!! YESSSS!!!


Pantang lepaa... tengok2 Dhiya dah masuk dalam bilik air @ kolam mandi dia..!
Habis basah baju & pamperss..!!!

  

Amboi siap joget2 lagikk


Ahaa.. ni style Dhiya kalau malas nak toleh belakang.. dia suka sangat  menonggeng sambil kepala dia 
pusing 360 darjah! Boleh ?? eekekekkke


Kalau dia nak cari barang dia 'hilang' bawah sofa pun dia menonggeng sambil scan barang dia..
cerdik punya budak! kikikiki


Masa ni Dhiya belum pandai jalan lagi.. masih duk dalam walker especially bila nak suap.. kalau tak jenuh la 
Mama nak kejar dia merayap sana sini 


Ikut history.. anak Mama ni asal keluar je kena beli walker baruu..
ni dah kira walker ke-4 sejak Danish uhuhuhuh


 Budak kena 'kurung' dalam kolam mandi tak de air hehehehhe. 
Ada jugak guna kolam mandi ni bila tak de air ekkk


"Alamak kena kurunggg sudaa..."


"Adeh nak wat camne ni dah kena pagar..."


"Nak mintak tolong sape ni "


"Baring japp.. penatttt"


Akhirnya... "Mama tolong keluarkan saya boley tak..? Pleaseee....!!!! " hehehehe



Danish dan Dania yang baru dapat beskal baru awal tahun hari tuuu..
Kaki makin panjangg.. beskal sedia ada dah payah nak kayuh


Ke arah merialisasikan motto 'Majulah sukan untuk Negara'
Danish tak sabar2 balik sekolah terus terkam beskal baru uhuhuh .
Tak dan tunggu tukar uniform lagikkk


Selepas berjaya cabut plastik beskall, 
Dhiya pun tumpang sekaki naik beskal kakak pusing2 depan rumah hihihi

Al-kisahhhh

8 sweet comments:

lieyalatif said...

Keh keh keh...mcm2 aksi dhiya...aku suke tang panjat tangga tuuu...muke YES die tu yg comel hahahahaha kecik2 cili api ni, panjang akal...ade je projek die...

Tang masuk bilik air tu bahaye gak tu izan...kene sentiasa tutup pintu bilik air tu...tp kelako plak tetibe dah berkuak lentang dlm besen mandi hahahhaah....ni ratu air esok ni.....

Yg penting dah nak jadi kak cik xlama lagi....kak cik sila jgn lepuk adik baby tau kekekeekekek

Aleyn said...

Skjp jer ...rasa cam baru smlm jer ko beranakkan Dhiya...ingat lg ,masa tu aku tgh drv ke ofis masa dpt sms dr laki ko...ekekek.,..

Anyway...Selamat berjuang utk ke sekian kalinyer....semoga segalanyer berjalan dengan lancar dan selamat...aamiin...

Nad MamaZN said...

Comel sgt dhiya..!
Aksi tonggeng tu cam nayli
Cmtu la klu die nk bgn berdiri hihi
Yg kt kaki time dok kt meja makan pun sama
Haha!
Dhiya, nnt jadi kakak yg baik ok! :)

MrS. F!zA said...

scary plk tgk dhiya pnjat tgga tu kak wehhh.. kalo kita ank baru nak mula mama dah menjerit lebih..huhuhu

bahaya lah msuk blik air tu..kna pakai tikar ggetah yg dlm blik air tu atleast tk licin kalo dia jln msuk..

*∽ IZAN ∽* said...

RE Lieya : tu la bab panjat tangga memang ligatt! la ni dah letak pagarr.. tapi kadang pandai jugak dia bukak nko!! ada je akalnyaa... kikiki

*∽ IZAN ∽* said...

Re Aleyn : tu laa.. kejap je aleynn.. nko bila lagi.. penat dah aku tunggu ni hihihi

*∽ IZAN ∽* said...

Re Nad : InsyaAllahh.. tak sabar dah nak jadi kakak tu dapat adik wat member main hihii

*∽ IZAN ∽* said...

Re Mrs Fiza : Tu laa.. bahaya dia masuk bilik air sendiri. Hari tu lepas mandikan lupa nak kemas bath tub tuu.. tu yg laju je dia masuk dalam tu uhuhuhu