Assalamualaikumm..
Aduhaii.. kelmarin ada buat entri pasal harga Ikan Patin
bernilai RM13,000 untuk 50 orang makan laporan Malaysia Kini.
Semalam banyak pula akhbar2 melaporkan rupanya
RM13,000 tu untuk 350 orang makan..!
so seorang harga jatuh RM37 berbanding RM260 sebelumnya..!
Tapi rupanya harga Patin Sungai mucung liar tu memang
boleh cecah RM100 sepotong..! Mak aiiiiiiiiiiiiiii......
aku rasanya tak pernah lagi makan kat kedai yang harga seketul lebih RM10.
Moralnya yang selalu makan tu confirm la Ikan patin sangkar.
Nak tengok pun tak reti uhuhuhu


Isk isk iskk.. lain kali nak keluar berita biarlah bagi maklumat tepat.. tak pasal2 je
jadi bualan masyarakat uhuhuhu. Bikin suspen satu malaysia je he he.

Anyway sebab aku pun ada keluarkan artikel tu KAT SINI, maka aku kena lah juga
publishkan artikel pembetulan tu kat sini plak.. uhuhuhu.


Harga patin berpatutan

TEMERLOH 12 April – Seorang pelanggan yang dilaporkan membayar RM13,000 bagi makan tengah hari termasuk hidangan ikan patin di sebuah restoran di sini baru-baru ini, hari ini mengakui harga itu berpatutan kerana ia adalah untuk 350 orang dan bukannya 50 orang.

“Lagipun, ikan patin yang kami makan itu adalah dari sungai dan saya tahu ia memang mahal,” katanya kepada Bernama hari ini bagi menjelaskan mengenai tanggapan yang kurang tepat bahawa harga yang dikenakan itu tidak munasabah.

Pelanggan itu berkata bahawa selain ikan patin, mereka juga makan udang galah dan ikan krai, sejenis ikan sungai yang harganya juga tinggi.

Menurut beliau, persepsi mengenai harga yang dianggap tidak munasabah itu timbul, mungkin kerana ada antara 350 orang yang turut makan pada hari itu tidak tahu nilai sebenar jenis-jenis ikan yang dihidangkan.
Seorang peniaga yang mempertikaikan dakwaan kumpulan yang mendakwa membayar RM13,000 itu, berkata pelanggan berkenaan perlu menunjukkan resit jumlah yang dibayar sebagai bukti.

Peniaga yang enggan namanya disiarkan itu berkata dakwaan berkenaan secara tidak langsung boleh menjejaskan perniagaan dan industri ikan patin di Temerloh.

Seorang lagi peniaga yang hanya mahu dikenali sebagai Amran berkata, beliau menjual ikan patin muncung liar antara RM80 dan RM100 sepotong bergantung pada saiz, manakala ikan patin buah liar, berharga RM16 hingga RM28 sepotong.

Ikan patin sangkar pula RM8 hingga RM10 manakala ikan jelawat dijual antara RM30 dan RM40 sepotong — BERNAMA

8 sweet comments:

wahida said...

aku dah agak mesti ada yg tak kena ngan artikel tu...adeh la...

*∽ IZAN ∽* said...

Re Wahida :
tu la pasalll... sengal betul laaa

Axie04 said...

tu la
saya pun terkejut babun jap smalam

*∽ IZAN ∽* said...

Re Axie:
bukan axie sorang.. satu mesia terkejut babun jugakk uhuhuu

eelobor said...

macam2 la pelapor berita nih.

Haz said...

blh pulak berita yg dikeluarkan salah..
hrp2 dpt jdi iktibar..

ibuayahdamia said...

tu lah pasal...semalam cakap kat hubby ayu..dia tak percaya..katanya ader benda tak kena ni..rupa2nya memang betul pun...takkan lah makan 50 org jer dah cecah RM13K kan...boleh buat kenduri kawen tu..huhu

Aleyn said...

Depa ni cepat sgt nak buat citer sensasi...hampess..