Salamm....
Haaa... tak sempat berblogging lagi hari ni. Selalu lepas sahur dan katam tengok Nur Kasih, baru la start berblogging. Pagi-pagi otak tengah fresh baru ada idea nak berblogging hu hu. Malam semalam plak Dania entah angin apa lewat pukul 1 pagi baru nak tidur. Itu pun di pujuk-pujuk selepas meraung-raung sebab TV dimatikan. Dah tengah malam buta masih cergas buat colouring sambil layan katun kat PHDC.. yg mamanya ni memang dah ngantuk tahap gaban. Tu yang pagi tadi lepas sahur dan subuh, terus sambungggg tidurrr...ZzZzZzzZz.

Bangun-bangun terus siap-siap keluar 'dating'@shopping ngan Abang ikut pintu belakang. Gi shopping baju raya budak-budakk.. Kalau bawak diaorang memang sampai sudah tak terpilih karang. So far Alhamdullillah...dah settle semua hari ni. Balik tadi sempat singgah Bazaar Ramadhan Putrajaya dan sempat le membeli 'Ayam Bara' & Roti John Putrajaya yang sememangnya terkenal tu. Huuuu.. memang letih sungguh hari ni... Papa & budak-budak punya baju dah settle, baju aku pun kira settle kalau tukang jahit siap kan sebelum raya, tinggal aku punya je nak top up sket-sket senin nanti..tudung2 pun lom cari..dah la kain langsir baru hantar jahit pagi tadi je punn... isk isk isk

Yang bestnyer balik tadi terus susun semua baju ikut tema kaler. Terus nak asingkan dan kemas utk bawak balik kampung. Tahun ni orang 'Johor' dah pilihkan kaler OREN.. baju Melayu Danish dan Baju Kurung Dania dah di 'sponsor'kan awal-awall..!  so Abang pun kata Ofisnya suh buat baju Melayu pun kaler OREN supaya sedondon masa diaorang buat Open House company nanti. Dengan confidentnya jugak Abang belikan aku baju kurung OREN jugak masa balik Johor hari tu. Elok-elok balik Ofis, tetengok budak Ofisnya gi beli kain ela kaler COKLAT-GOLD plak dahh... adoyaii.. tak pasal2 jugak aku pun kena cari SATU LAGI baju kurung kaler ikut coklat-ala gold jugakk... Dah la aku pun ada beli Japanese conton kaler peach + hitam plakk.. moralnya tahun ni Tema kaler memang tak lari kaler2 tanah oren-coklat -hitampeach-gold.. isk isk iskk


Hari ni keluar cari la baju budak2 ngikut kaler tema walaupun tak terikut 100%. Masa susun & asing baju tadi tetiba Dania serbu masuk bilik... antara banyak-banyak kaler aku belikan Abang sponsor = hitam + putih + coklat + peach + oren tersesat la selai dua kaler pink.. Kaler pink jugak yang Dania pilih dan terus sibuk nak pakai..!!!! Baju-baju lain yang aku hampar haram tak sentuh punn.. Yang pink tu plak jenuh suh bukak tak nakk.. hatta aku pujuk kalau tak nak tunggu raya pun tunggu la esok bawak diaorang keluar gi cari kasut pun dia tak nak jugak buka baju tuh..!! Yang lagi hampehhnyer.. aku nak suh try baju orenn sebab nampak cam besar.. sampai sudah dia lariii tak nak.. tak nak kaler lain.. tak nakk tak nak tak nakkk...!!! Nak kaler PINK PINK and PINKKKK ONLY!!!! Adeehhhhhhhhh laaaa.. aku dah penah terkena sebelum ni.. aku belikan dress kaler biru.. aku punya la suka dress ni tapi Dania sampai sudah tak mo pakaiii..!!! Heiiii anak dara sorang ni.. baru 3 tahun dah cerewet nak pilih baju sendiri.. 2 minggu lepas bawak gi cari baju tak duk diam satu halll.. ajak gi fitting 3-4 dress aku bawak.. yg aku berkenan belum tentu dia nak pun.. memang cerewettt weiiii......!!

Moralnya, dah la tema tahun ni tak berapa terselit pun kaler pink.. kalaula baju-baju kaler lain yang Mamanya dah pilihkan pas tu Dania tak mo pakai time RAYA karang memang HARU BIRUUUU laaaaaaaaaaaaa weiiiiii..!! Dia dah la jenis tak makan pujuk punya orang.... Ni baru ada anak dara sorangg....!!

4 sweet comments:

tiefazatie said...

wah..dasat adek dania nie ye..hihi..xpe2..kak ifa nie pun suke pink!n purple still can acceptable..my mum n dad smp bising2 sbb tiap2 thn same je kaler yg ifa nak..hihi

ACOI said...

hahaha..tu lah kak izan..masa dania lahir dah biasa kan dia warna PINK..semua PINK..kan dh melekat dia mmg suka PINK..hahahaha..

eelobor said...

saya dah siap beli awal2 lagi sebelum puasa sebab tak nak berserabut dengan orang ramai yg padat nanti

umeboshi said...

wah wah...mmg cerewet sungguh dania ni eh. PINK semata yg dia mau ek? adoi...next, my asha zahra camne la agak eh..