Assalamualaikum....

Nak share tragedi kebakaran kilang mercun yang di siarkan
di Astro Discovery Channel tadi. Tapi kat sini aku sisipkan video rentetan
tragedi letupan kilang mercun Enschede, Netherlands 13th May 2000.
Kebakaran & letupan membunuh puluhan nyawa termasuk anggota bomba &
penyelamat dan memusnahkan ribuan tempat tinggal mana 
kala lebih 10, 000 penduduk di pindahkan.


Kebakaran dan letupan berlaku sepanjang hari dan memuncak
dengan 2 letupan besar yang boleh di lihat dari jarak 30km dari tempat kejadian.
Ada sebahagian penduduk yang lansung tidak sedar dengan
kewujudan kilang tersebut sehingga api mercun mula memercik ke langit
tanpa henti pada hari kejadian. 'Pertunjukan' bunga apa tersebut
mengakibat kemusnahan mencecah 450 million Euro. KLIK SINI.

2 sweet comments:

CatlinaFly said...

dasatnye...kalau Allah dah kata jadi eh....

kerugian duit takpe lagi..nyawa melayang tu yang bhy...

MrS. F!zA said...

mmg dsyt..skrg ni mcm2 bala kan..semua tu peringatan..