Assalamualaikum..

Minggu lepas ada keluar kat Majalah TV3 tentang sindiket perniagaan 
yang mampu meraih keuntungan berlipat ganda dengan 
mengitar dan memasarkan semula barangan yang telah tamat tempoh 
dengan mengubah label, membungkus semula dan sebagainya..!!

Sungguh menyakitkan hati dengan perbuatan mereka2 yang sangat
tidak bertanggung jawab dan hanya memikirkan keuntungan semata-mata
tanpa memikirkan kesan dan kemudaratan nya pada orang lain..!!!
Yang lebih aku terkejut, banyak barang-barang berjenama di olah semula 
dalam sindiket ni. Soalnya.. macamana procedure syarikat2 terkemuka ni
membuat prosess perlupusann barangan yang luput tarikh.. 
atau adakah di jual murah kpd pemborong ketika barang hampir luput tarikh..?????

Semua gambar2 ni di creditkan kepada ondscene.my.
Berhati-hatilah semua especilly bila jumpa barang 
yang di jual dengan harga extra murah & pelik..!





























4 sweet comments:

eelobor said...

udah ler dekat jer ngan kawasan umah saya.... huhuhu, patut la asyik sakit perut jer

'Atiqah said...

salam.
ish2, ade jugak org macam ni ye.aniaya orang,tak fikir lebih ni..wang punya pasal.haish

Gieyana said...

mcm2 skrg nie kan..hopefully kita tak tkena la kan..

Liz Rohaizat said...

benda camni pun ada. geram pulak rasanya.