Salam..

Ni satu lagi berita-berita pelik dalam negara... 
Tak tau nak kata apa... sedih,, kesiann... 
Anak comel, Ibunya pun ada rupa...
camna la perasaan si IBU masa humbang & tengok anak tu terhempas ke lantai 
dari tingkat 6...? Tak sedih ke..? 
Lepas tu boleh pula pergi tingkat 10 terjun pulakk..
Orang-orang yg terjun bangunan ni, apa yang diaorang rasa dalam beberapa saat masa
sebelum terhempas tu..?
Aduhaiii... kenapa la makin banyak kes2 pelik cam ni... 
Dalam kes ni rasanya rajuk bukan punca utama...
tak tau la apa masalah diaorang ni sampai si Isteri 
boleh nekad bunuh diri... dan bunuh anak sekali..???

Teringat aku statistik bunuh diri di Jepun tahun 2000, 32 000 orang setahun..?!
sekarang ni tak tau la berapa.
Nasib baik la kita ni ada agama, ada pegangan... mudah-mudahan saudara semuslim kita
tak ambil jalan singkat macam ni untuk selesaikan masalah. Apa-apa pun kita masih
ada DIA untuk mengadu.. yang Maha mendengar lagi Maha Penyayang....


SERDANG: Merajuk dengan suaminya, seorang wanita tergamak mencampak anak tunggal perempuan mereka berusia lima tahun dari tingkat enam sebuah pangsapuri sebelum dia sendiri nekad terjun dari tingkat 10 blok berasingan di pangsapuri Seri Alam, di sini, semalam.



Akibat kejadian kira-kira jam 11.40 pagi itu, dua beranak terbabit mati dalam keadaan mengerikan selepas cedera teruk di kepala dan badan.



Sebelum kejadian, wanita berkenaan yang dikenali sebagai Tan Meng Leng, 35, marah dan merajuk apabila suaminya yang mahu keluar membaiki kereta di sebuah bengkel berhampiran enggan membawa bersama anak perempuan mereka.

Suaminya, Teoh Hock Hwa, 45, berkata kira-kira 10 minit selepas keluar dari rumahnya, dia mendapat panggilan daripada jiran memaklumkan isteri dan anaknya maut terjatuh dari bangunan.

Katanya, sebelum kejadian kira-kira jam 11 pagi, dia mengambil anaknya itu dari tadika dan menghantarnya ke rumah bersama makanan segera yang dibelinya.


“Ketika itu, isteri saya berada di rumah dan sebaik saya tiba, kami makan bersama dan dia langsung tidak menunjukkan sebarang tanda pelik.

“Sebaik saya ingin keluar untuk ke bengkel bagi membaiki kereta, anak perempuan saya mahu mengikut, namun saya enggan membawanya kerana saya akan terus ke tempat kerja selepas membaiki kereta,” katanya.

Menurutnya, isterinya turut mendesak dia membawa anak mereka, namun tidak dihiraukannya.

“Ketika menyambut Tahun Baru Cina minggu lalu, isteri saya ada bertanya bagaimana mayatnya akan diuruskan selepas dia mati, sama ada dibakar atau ditanam.

“Saya tidak menjawab pertanyaannya itu dan kini baru saya tahu apa dikatakannya itu ada kaitan dengan kejadian hari ini (semalam). Sepanjang cuti hujung minggu lalu juga, isteri saya kelihatan agak sugul,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abd Razak Elias berkata, kedua-dua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.

Katanya, kedua-dua mangsa tinggal di tingkat dua bangunan pangsapuri berkenaan dan polis masih menjalankan siasatan mengenai punca kejadian.

“Siasatan awal mendapati, selepas anaknya jatuh dari tingkat enam, ibunya terus naik ke tingkat 10 blok berasingan dan berdiri di atas sebuah kerusi sebelum terjun.

“Anak mangsa maut dengan kepalanya hampir berkecai manakala ibunya parah di seluruh badan dan kepala,” kata ketika ditemui di sini, semalam.

Menurutnya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

7 sweet comments:

Gieyana said...

Astaga..x fikir panjang bila buat sesuatu kan! myb Allah Taala dh hilangkan akalnya..

ambrynaa said...

aduhhh...stresss????

eelobor said...

mesti ada masalah lain yang belum di bongkar. biar pihak berkuasa menjalankan siasatan dahulu sebab kes di siasat bawah seksyen 302

Intan said...

Salam kenal...tadi BW ternampak ur entry nie. Sedih sgt...

Sanggup seorang ibu buat cam gitu. Tak pasal2 anak kecil menjadi mangsa.

☆ lieya latif ☆ said...

tu la....lieya bace cite mmg menakutkan...dasat gak penangan stress nie kan....

takpasal2 anak die jadi mangse.....seb baik laa bukan bangse kite huhuhu

wahida said...

kesian sgt kat budak kecik tu...x bersalah pun...huhu...bodoh punya mak!! pasal tu je pun ko nak campak anak ko?

Aleyn said...

Malaun tol la mak dia....dah kena rasuk dek setan mana la sampai tergamak campak anak sendiri...terseksa anaknyer mati...ni yg buat aku teringat2 dan buat drama sendiri saat2 kejadian...huhu...

Siannnyerrr kat anak diaaa!!! Huwaaaaa