Assalamualaikum..
Tengok berita kat bawah ni.. aduhaii.. nak makin cantik jadi yang bukan-bukan pulak. Dah la RM10K melayang. Apa pun kes kes macam ni boleh je report kat Tribunal Pengguna. Yuran cuma RM5, tuntutan tidak melebihi nilai RM25 000 dan jaminan penyelesaian kes dalam masa 45 hari. Kes-kes pusat kecantikan macam ni ada dalam senarai aduan yang di benarkan. Ada kan tengok iklan kat TV kan..?
Dan boleh juga layari website Tribunal Pengguna.


sumber : Harian Metro 

JOHOR BAHRU: Hasrat ibu kepada empat anak mendapatkan bentuk badan langsing bagi memikat suami bukan saja tidak kesampaian, malah kerugian RM10,000 apabila rawatan dijalani itu tidak berkesan.
Lebih memburukkan keadaan, wang dibelanjakan bukan saja tidak melangsingkan badan, malah menyebabkan tubuh wanita yang juga guru sekolah itu gatal-gatal hingga suami mula menjauhinya.

Hasanah (bukan nama sebenar), guru di bandar raya ini berkata, dia mengalami tekanan perasaan apabila suaminya bersikap dingin dan geli melihat badannya gatal-gatal terutama di bahagian berlipat pada tubuhnya.
Katanya, selain suami, anak muridnya menegur apabila setiap kali mengajar dia tidak berhenti menggaru di serata badan serta rimas apabila menahan gatal akibat berpeluh terutama ketika cuaca panas.
“Suami memberi RM10,000 bagi mendapatkan rawatan pelangsingan badan ‘hot blanket’ di sebuah pusat kecantikan terkenal di Taman Johor Jaya, akhir November tahun lalu.


“Selepas menjalani rawatan sebanyak tiga kali, saya nampak kesan negatif apabila gatal-gatal satu badan terutama belakang lutut, lengan, tangan kanan, siku, paha dan perut,” katanya.

“Saya tidak mengendahkan perubahan itu dan meneruskan rawatan hingga kali ketujuh kerana keadaan bertambah buruk walaupun pakej diambil 10 sesi rawatan.
“Sejak mengalami penyakit kulit suami bersikap dingin dan menjauhi saya, malah anak selalu bertanya sama ada masakan saya bersih atau tidak,” katanya.

NOTE : Teringat masa pantangkan anak sulung, ikut petua emak kat kampung buh limau nipis dengan kapur kat perut sebelum pakai bengkung. Seminggu pertama memang boleh bertahan dan bersabar lagi.. masuk minggu kedua bila dah naik gatal cucuh lagi ngan limau nipis tu pas tu buh kapur lagii... fuhhhhhhhhhhhhhhhhhh..... 'nikmat'nyaa...!! Pantang anak sulung punya pasal sanggup bertahan sampai habis pantanggg. Hasilnya memang MIRACLE..!! tapi masuk anak kedua tahap ketahanan mental tu dah kurang dahh... sapu krim leesa formula jee... tapi TETAP petua tradisional guna limau nipis + kapur tu yang lebih mujarabb..! Habis pantang kulit licin macam takde apa berlaku..! Cuma tahan tak tahan je laa.. ada berani..? he he

3 sweet comments:

tiefazatie said...

ciannya die..

ibuayahdamia said...

oh....ayu memang guna pantang tu...40 hari yer..dan hasilnya, kulit licin dan tiada rekahan..sampaikan dr ayu cakap yg masa ngenadungkan aleesya...kulit tak macam pernah mengandung..itulah rahsia kapur + limau nipis....hehe

ambrynaa said...

10k tu...isskkkk!!!
aku pun lam pantang guna kapur + limau nipis.