Assalamualaikum...
Semalam tengok kat berita laporan 3 kejadian,
SAMUN DAN BAKAR yg menjadi taktik penjenayah sekarang..!
Kisah splasher baru je nak reda... aduhaiii....

Geram dan sakit hatinya ku tengokkk..! Nak curi curi je lah,
pergi bakar pulak rumah mangsa tu kenapa..? Kononnya nak hilangkan
bahan bukti.. ingat Polis kat Mesia ni bodoh sangat ke..?? 
Memang menyusahkan orang betul!
Penjenayah-penjenayah ni sah-sah la dari kecik lahir memang hidup
tak habis-habis menyusahkan orang..! Dah besar tak jadi orang pulak tu.. hati iblis!
Gerammmnyerrrrrrrrrrrrr!!!! Ni kalau dapat tangkap ni, ikat kat tiang
dan bakar diaorang hidup-hidup pulak baru diaorang tahu langit tinggi 
ke rendahh! Ggggggggggggrrrrrrrrrrrr...!!!! *Mood emosional pepagi*.

Aku tengok kat Al-Hijrah bebaru ni, Documentari pasal Memerang pun pandai
tebang pokok, siap tarik pokok tu ke sungai, buat empangan untuk di jadikan kawasan
selamat untuk dia tinggal! Yg struktur teknologi bentuk empangan tu sama bentuk
buatan manusia punya empangan sedangkan memerang sejak azali dah di beri ilham
oleh Allah utk buat empangan bentuk mcm tu.
 Lepas tu boleh bina rumah 2 tingkat untuk pasangan dan anak-anak dia tinggal..!
Berbulan-bulan baru siap, beratus pokok di tebang... ! Guna gigi dia je pun! MasyaAllah!
Binatang yg tak di beri akal tu pun boleh berusaha untuk diri sendiri
tanpa menyusahkan orang lain..ni kan pulak manusiaa..!
Memang ada otak letak kat lutut jeee wat merempitt! Gggrrrr!!!!

Apapun simpati sangat kepada keluarga mangsa... dah la barang berharga hilang,
tempat tinggal pula di musnahkan.. nyawa hampir terkorbann...memang kejammmm....!!



KAJANG: Samun dan bakar rumah dipercayai antara taktik terbaru digunakan penjenayah bagi menghilangkan kesan serta bukti kegiatan pecah rumah yang dilakukan mereka.
Bagaimanapun, taktik terbabit hampir meragut nyawa empat beranak termasuk seorang kanak-kanak lelaki kurang upaya (OKU) apabila rumah mereka dibakar ketika tidur nyenyak dalam kejadian Ahad lalu.

Dalam kejadian di Taman Tasik Semenyih, dekat sini, kira-kira jam 1 pagi itu, keluarga terbabit yang tidur di bilik tingkat atas terjaga selepas mendapati bekalan elektrik di rumah terputus dan sebaik membuka pintu bilik tidur asap tebal memenuhi tingkat bawah rumah.

Mangsa, Mahani Hashim, 33, berkata dia bersama suami, Mohd Asron Nizar Othman, 35, panik dengan kejadian itu dan bagi menyelamatkan diri dan dua anak termasuk anak bongsu yang juga OKU, Mohd Mualim, 3, mereka terpaksa terjun dari tingkap sebelum disambut penduduk kampung yang sedar kejadian itu.

“Saya tersedar apabila elektrik terputus dan sebaik membuka pintu bilik tidur, saya lihat asap tebal di tingkat bawah. Saya dan suami mencari kunci membuka tingkap atas bagi menyelamatkan nyawa terutama anak bongsu yang OKU sebelum kami semua terjun dari tingkap dan disambut penduduk kampung.

“Pada mulanya kami menyangka kebakaran berlaku akibat lintas pintas, tetapi terkejut apabila mendapati dompet dan empat cincin saya di tingkat atas hilang sedangkan kawasan itu tidak terbakar,” katanya.

Difahamkan, sejak awal tahun ini, empat kes dilaporkan dipercayai menggunakan taktik sama di tiga lokasi berlainan iaitu Taman Desa Mewah, Taman Tasik Semenyih dan Sungai Kantan, Kajang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Abdul Rashid Abdul Wahab, ketika dihubungi berkata, beberapa kes yang dilaporkan berkenaan setakat ini hanya dakwaan pemilik rumah, namun siasatan lanjut dijalankan.

p/s: Semoga kita semua di jauhkan dari musibah dan jenayah manusia2 berhati Iblis ni.. aminnnn

6 sweet comments:

ieda said...

aduhh kesian pada mangsa .. apa nak jadi pada dunia skrg nie .. dah lah kena samun .. bakar lak tuu .. takut2 nyawa pula yg melayang huhuh

*∽ IZAN ∽* said...

Re Ieda :
Memang sedih sangat dengar kes2 macam ni.. satu hal pulak nak repair balik rumahh yg dah terbakar tuhhh...bukan seringgit dua..! isk!

MrS. F!zA said...

aduila sedihnya..bodoh nya..nk curi dahla p bakar lak..apalah nasib diorg yg kehilangan tmpt tggal..lgsg tiada simpati..bangang

Aleyn said...

Dunia2...seb baik mangsa jumpa kunci bkk tingkap atas...baru smlm aku jengah bilik tingkat atas...grill jenis lock mati....seb baik gril bilik air bleh bkk....

Moral of the story...make sure grill sumer bleh bkk....takut tul skrg ni....kena budget tukar gril la plak...uhuk

eelobor said...

tuh la, kekadang jika di pikir dengan akal yang pendek nih, macam bersetuju jer penjenayah tuh di belasah sekiranya dapat di tangkap oleh orang ramai terlebih dahulu.

Hanis MY said...

astaghfirullah makin teruk eh, sampai ke tahap tu... nauzubillah...