Assalamualaikum...

Nak update pasal makan lagi.. ngeh ngeh ngeh!
Sila jangan naik hanginn eheheheheh. Maklumlah
nak nak masuk bulan posa.. kang update time posa lagi
ramai yg rasa nak 'bako' blog I nih.. ekekekekeke

Anyway alkisah.. minggu lepas balik kerja awal sebab Abang 
dapat call dari jiran yg mengkhabarkan isterinya yg menghidap
breast canser dlm keadaan critical kat SJMC (sekarang under Sime Darby).
So kitaorg pergilah melawat...

Habis melawat aku teringat kat satu Restoran Jepun yang pernah aku pergi 
area-area USJ nih. Memang dekat ngan SJMC tuh. First time aku pergi 
Bos Jepun, Tanabe San yang belanja. Masa tu aku ngan sempai Nitto
pergi melawat wife dia yg baru bersalin.. habis melawat terus la
Tanabe San ajak gi restaurant nih.. siap belanja makan lagi he he he.
Memang sedap makan kat sini.. fuinki *keadaan & mood* dia pun memang macam
restoran kat Jepun.  Lepas dari tu ada sekali lagi aku berfare well ngan bos2 Jepun
kat sini ikut sempai *senior* jugak huhu. Jepun2 suka makan kat sini.. 
Well..  only Japanese knows best mana nak makan 
diaorang punya food kan.

Okeh aku perkenalkan restorannya, 
Sakura Sakura
terletak di USJ betul-betul setentang dengan
SJMC old building.

Restoran ni tak sama macam restoran2 Jepun 
yang di komersialkan dan francaise tuh.
Dia more macam Restoran Jepun kat Jepun sendiri ;D

credit : Ah Lian Blog

credit : Ah Lian Blog


Abang yang layan paper Jepun sementara tunggu menu yang 
di order sampai eheheheh


Okeh .. ni menu yang Abang Order.
Saba Shio  Teishoku Bento RM28


Ni pulak menu yang aku order
Salmon Teishoku Bento RM28.
Time2 pregnant ni bagus makan ikan Salmon kan..
penuh khasiat Omega 3 baik utk baby brain ;D 


Nak gak posing sebelum ngapp!


Aku : " Ce Abang bagi satu senyuman kat Mama"
hehehehe.. tu la dapatnya. Bergegar gambar aku tahan gelak hehe 

Zoom lagi apa ada dalam menu nihh.. 


Salmon Sashimi +  Fresh Salad.
Memang fresh sangat sashimi diaa.. 
sedap sedap sedapp!! nyum nyum nyummmmmmmmm!


Salmon bakar


Chawan Mushi


Tempura nyum nyum

Plus Miso soupcomplimentary hot/cold green tea !
Memang berbaloi sangat set nihh.. ada 3 jenis lauk dalam 
satu menu.... sashimi & tempura pun ada.. puas makan..!
Harga pun ok ok kann.. Semua ni hanya RM28 dalam satu set..!
Memang sangat-sangat puas hatii.
Tambah pulak Danish & Dania tak ikut.. aman damai la
Mama & Papa berdating makan 2 orang he he.

4 sweet comments:

yatie chomeyl said...

ingatkn USJ jepun hik3x

nanti dh blk msia kalau rindu food nihon, leh la makan kat sini gak :)

*∽ IZAN ∽* said...

Re Yatie :
soune.. osusume desu restaurant ni. Ramai jepun makan kat sini.. memang nihon no aji. Chef dia pun Japanese huhu

lieyalatif said...

wah best2....ko untung izan...hubby ko minat gak mkn cenggini...aku ni peminat no 1 mkanan jepun, tapi laki aku tak minat...sian aku..selalu gi ngan geng2 opis ar....meriah ko tgk menu ko...sedap2 sume....betul tu salmon ni bagus tau utk otak baby...sila mkn byk2 yeak kekekeekekek

wey mak yong dedek...aku dah naik keje ni...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!~

*∽ IZAN ∽* said...

Re Lieya:
Ahahaha.. tu laa.. lama kasi 'training' tuh.. dari zaman berchenta kekekekeke. Seb baik En Hubby cepat belajarr untung la dennn.. huhu

Nko dah naik kerja..? hoyeh hoyehh!!!! meriah sket dunia blog lepas nii.. cepat2 la tebas sawang kat blog nko tuh lieya oii!! wendu sangat dah aku nehhhhh!!