Assalamualaikumm...!!

Ingatkan nak wat entry Wordless tapi tetiba TERsemangat plak ekekekeke.
Nak citer, semalam telah berjaya buat my feverett
TIRAMISU buat kali pertama dengan JAYANYA..!!
Uwaaaaaaaa.. sangat-sangat happyyyyy okehhh!!!!!!
Tersangat-sangatt...!!!

Tiramisu ni mula-mula pandai makan kat Jepun dulu. Selalu ada jual kat 
Convenient Store Lawson 180Yen se bekas.. memang suka sangat-sangatt..!!
Tapi tak reti nak buatt.. sadisss. Balik mesia biasa jumpa Tiramisu Kek, 
tak sama macam yg aku pernah makan dulu...

Akhirnya bila salah sorang member aku tayang Tiramisu yg dia buat
kat FB terus air liur ku menjejeh2 dan terus ku google2 resepi 
sementelah masih duk umah tak de kerja lagi ni kannn


Rupa Tiramisu yg di buat untuk pertama kalinyer *wink*.
Lagi byk buh krim cheese tu lagi sedapp di makan sejuk2..meletopsss!!! 
Aku makan sambil sengeh kegembiraan bercampur puas!
Ahahahahaha... angau betull! ekekekkeek
.
Antara banyak2 tu yang paling aku berkenan resepi dari blog nih :


Aku ni kalo resepi masak lauk pauk tu cepat le sket belajar tapi bab2
desert ni tak berapa berilmu sangatt.. so dlm blog Ana ni dia 
siap snap gambar bahan lagi kan so senang aku nak refer.
Mana taknyaa.. aku ni gula halus & gula castor tu lebih kurang je pun 
aku tak berapa tau ekeekekek


Ahaa... aku buat ni dapat 2 bekas kecik je.. lepas tu belen2 nye 
dapat lah segelas kecik cam kat atas ni.
Petang tadi sambil hujan sejuk2 tu melayan 
Hand Made Tiramisu + Nescafe O' panas-panas.. perrghhh!!
Sungguh heavennn okehh...!!!!

Terus tak hingat berapa byk cheese & lemak yg senang 
menari2 kegembiraan dalam perut ku ini hua hua hua...!! Uhuk!


Tiramisu Lawson dalam kenangan. Cam ni lah lebih kurang rupabentuk
Tiramisu yg jadi kegilaan aku dulu. Confirm beli satu bekas tak cukup!
Aku google2 tengok dah lain rupanya sekarang. 
Yg aku jumpa ni pun rega dah naik 215 Yen uhuhuh


Dulu punya version flat je atas nyer, tak de la bunga2 cam tuh...

Anyway terima kasih sangat2 pada Ana sebab share resepi dia
dan menjadikan impian ku satu kenyataan.... !

7 sweet comments:

♥ Elin Adrenalin ♥ said...

superb lahh!! syokk kan..

*∽ IZAN ∽* said...

Re Elin: Memang syokk! *Eh tak de plak button 'LIKE' nak like komen Elin eheheheh*

azura samsuddin said...

mmg best n sedap wat sendiri ni, zura wat tiramisu guna ladyfinger x guna sponge cake, malas nak uli hehehe gugel2 tgk de guna ladyfinger, chef riz pun guna lady finger

nad said...

pandai la aka buat...
meh sikit meh, hehhe
say apun sama bab2 buat kek ni lambat btul nak pandai
kene buat byk kali guna kaedah cuba jaya, hehe...
kalu lauk pauk tu senang le kan..
kurang garam tambah lagi, kurang gula tambah lagi..bleh adjust2, kalu buat kek, tang masa bile plak nak tambahnya kalu kurang itu ini?
hehehhheheeh

Ana Suzana said...

tahniah ye.. mesti pasti buat byk kali agaknya kan.. heheh

Aleyn said...

Perghh...tangkap lelah siut...

Aku ni rajin gak nak buat...tapi biler pikirkan benda2 nak buat tu cam susah nak dapat jer..maka aku putuskan ....makan kat kedai jer ler...hehe

Hanis MY said...

wah cunnya sy br th kt lawson tu nnti nk cr la 🙏 ね