Assalamualaikum...

Tak habis2 kan cerita ngan pemanggang ajaib ni ahhahahaha.
Tapi memang 'ajaib' wehhhh!!!! macam2 bleh masakkkk
meh kita tengok apa yg dah di'ajaib'kan dek pemanggang ajaib nihh


Ops sneak peek gambar juadah berbuka hihihihi.


Haa... nampak tu dia ROTI JALA. Tak lau la lately Danish asyik request nak makan Roti jala je!!
Kalo masak kari memang kompem la Maknya menjala lepas tu dek memenuhi permintaan anak bujang sorang ni hihihi. Ada pemanggang ajaib ni lagi senang...! tak perlu pakai minyak, tak melekat dan cepat masakk!! memang la terbaekkk!!!


Ahaa.. ni hasil Roti Jala di satu pagi hari kerja. Danish request nak makan roti jala malam nya. Bangun pagi gigih la mak nya menjala buat sarapan anak bujang sebelum gi sekolah agama.. giteww!!


Danish kalo makan Roti Jala macam makan mee kari..! kuah kari banjirr!!


Selera sungguh..!!


Ni pulak buka puasa baru2 ni.. kebetulan ada kuah kari lebih buka sebelumnya.. apalagiii.. jadi la Roti jala lagikk. Siap buat Onion Ring ala Tony Romas gitewwww *perasann hihihi!*


Naik ngeri omaknya tengok Danish makan... siap ber'slurpp slurrpppp' makan roti jala ngan kuah banjirr!


Tu diaa...!!!!!


Tengok licin roti jala & kuah2 sekali di pulun dek Danishh! hihih



Semalam plak buat murtabak Mini. Bancuh je inti lebih kurangg..
buh bawang, daging kisar, kentang, telur garam gula secukup rasa serbuk kari skett.
Lipat dalam kulit popia tu bakar atas Pemanggang Ajaib tutup kasi isi masak!


Taraa...!! Iiiiieieee ajaibbb ajaibbbb! licin ! hihihi. Senang sungguh membuatnya.. senang ati omakknya hihih

 Last but not least... kalo nak tau En Suami rajin sungguh ke dapur tau bulan2 posa ni.. maklum la balik kerja pun awall. Rajin En Suami masak lauk berbuka.. antaranya apatah menu ni.. otopor ke apa masakan Filifinaa..tergeliat lidah mak nak sebut..
owwhh memang kalah omak eh.. Omak eh pun tak seadvance sampai usha menu luar negara.. 
tapi seriously sedap woh makan air tangan En. Suami sekali sekalerr!! licin omaknya makan 


 Lepas tu kelmarinn.. memula ingatkan nak masak Ikan asam pedas je.. tengok En Suami masak Pajeri terung ??? Wah wah wahhhh... tercabarrr Makkk!!!! terus tukar menu ke Ikan Percik Bakar..!
Nasib baik ada Pemanggang Ajaibbb *sambil kenyit mata & senyum2 kat Pemanggang Ajaib*


Tak sia-sia ada Pemanggang Ajaib di bulan posa ni.. masaknya pun cepattt.. nak belikan kat Nenek kat Kampung pulak nanti hihihii


Inilah hasilnya.. Ikan Percik Bakar Mama lawan Pajeri Terung Papa.
Kalau nak tau Mamanya mmg peminat pajerii... kuah tu siap simpan... esoknya
buka buh nenas plakk jadi lah pajeri nenass..!

Buat Papa.. terima kasih sesangat sebab rajin berjemaah di dapurrr.
Hati girang perut pun kenyanggg.. muahhhh!!

7 sweet comments:

eelobor said...

wah....memang betul2 ajaib nih. hihihi, tapi saya tak beli bendalah nie

Nad MamaZN said...

Otopor tu ayam ke kak?
Berselera tgk danish makan
Siap banjir lagi
Hebat hebat akak masak :)

Mon MonaLea said...

memang ajaiblah. nak buat jugaklah roti jala petang ni...semestinya dengan pemanggang ajaib

Cho Zila said...

ramadanni ramai gak tayang hasil msakan dari pemanggan ajaibnikan.. tahniah.. masakan penuh kasih saying dari ibu untuk keluarga tercinta telah tercapai..

DanishAiman said...

Tu ayam adobo la mama @ ayam adobo TERlebih kicap...hahaha

DanishAiman said...

Tu ayam adobo la mama @ ayam adobo TERlebih kicap...hahaha

tenku butang said...

waa.. semuanya sedap2.. menggunakan pemanggang ajaib yea... heee..

Follower ke : 344
Hai.. Salam Kenal..
done follow.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/