Jangan marahh.. Dania sekarang dah pandai 'buat' Abang (Danish).
Dah jadik agak 'defensive' sket sebab selalu kena buli ngan Abang.
Dania dah pandai cubit orang kalau marah atau orang buat dia

Scene 1 :
Malam tadi dlm bilik game.
Aku membaca.. Danish main Game
Dania datang main (dibaca sbg mengacau)
Tiba-tiba cubit aku sambil mulutnyer
Dania : 'OO' dibaca sebagai *haaa.. rasakan*
Aku : Adoi!!! *mengaduh*
Dania tersengih kegumbiraan dgn reaksi aku
Dania :'OOooOo' Cubit Dania lagi
Aku mengaduh dan buat2 nangis
Danish : Ala.. sini (Sambil peluk kepala aku ke dadanya dan usap2)
Siapa buat mama ?
Aku : Dania buat
Danish : Dania, jangan buat mama.. nanti Danish marahh! Sambil terus pujuk aku konon2 suruh diam
Huhuhuhuhu! Danish dah pandai pujuk orang..

Scene 2 :
Lagu baru yg Danish suka nyanyi sambil mengayakan dengan tangan
'Satu satu Danish sayang Mama' Tunjuk satu jari then tunjuk tgn Danish ke aku
'Dua dua Danish sayang Papa' Tunjuk 2 jari then unjuk tangan Danish ke Abang
'Tiga tiga Danish sayang Dania' Tunjuk 2 jari then unjuk tangan Danish ke Dania
'Satu Dua Tiga sayangggg semuanyaaaaa'Tunjuk 1-2-3 jari and 2-2 belah tangan dari hati Danish ke semuaaa.. lepas tu kalau nyanyi depan aku terus la peluk sayang aku..
Terharuu.. hu! hu! hu!

2 sweet comments:

aku said...

hehhehe
sebijik cam darwisY..
bile daNi mai meniaap atas kita
bile kita buat-buat sakit...
di tolak nye daNi..sambil cakap : jangan buat mama...jangan buat mama...mama sakittuh

hehehhhe

*∽ IZAN ∽* said...

Tu lah.. budak2 ni memang cepat belajar kan!