Last night aku & Abang buat julung2 kali nyer pergi menghadiri concert Montessori Skool Danish!
Meaning Danish pun buat julung2 kalinyer buat persembahan atas pentas. Danish masuk persembahan 'Old Mc Donald' and act sebagai the little duck.
Aku & Abang memang excited abes nak tengok Danish beraksi on stage.
Masa Danish keluar pentas.. aku tengok Danish tercari-cari mama & papa dia.
Bila nampak mama & papa dia depan stage baru la leh senyumm!
Teringat aku masa kecik2 dulu kalau buat persembahan pun aku mesti tercari2 mak & abah diantara crowd yg ramai tu.Tapi since nowdays semua orang pun dah ada camera * HP yg canggih manggeh apa lagi semua parent yg anak dia ada atas pentas memang beratur kat bawah pentas ambik gambar/video termasuk aku! kekekekkeke.



Masih ingat lagi dulu mak pernah berpesan..
'Kalau nak suruh Mak datang, Izan kena naik pentas ambik hadiah baru Mak pergi'
Itulah syarat Mak.. dan itulah antara sebab kenapa aku nak dapat nombor 1-3 peksa penggal akhir tahun..

Zaman tu dah berlalu.. aku bisik pada Abang, tak sangka hari ni kita pulak sebagai parent yg pergi tengok anak naik pentas buat persembahan hu! hu!

1 sweet comments:

aku said...

wahhh
skang ni musim anak² naik stage yea
teruja nye tgk
bile ler anak farah nak naik stage ni..?