Assalam... cuti sekolah masih berbaki seminggu tapi dah habis cuti ku 3 hari 
sempena cuti sekolah ni. Dah naik kerja dan dah start standby rotation.

Jumaat lepas balik kampung, bila balik Johor ada je nak JJCM kannn.... 
meh upload gambar je ehhhh. Biar gambar berbicara.

Otw balik Johor lalu PLUS highway kalau singgah R&R Machap WaJIB pekena 
Mee Bandung Muar diaa... sedapp weyyy!!


Petangnya sampai2 kampung tu sebenarnya Dania tak sihat... muntah2 gara2 perut masuk angin skip makan kot. Abang pun dedor mcm tak sihat.. ditambah pulak dgn hujan dan cuaca sejukkkk.
 So mlm sampai kampung tu menu bubur nasi lawan sup ayam kampung berlaukkan kangkung & puyuh goreng. Berselera semua orang makan....
ada jugak terselit Nasi Ambeng Emak bawak dari kenduri cukur jambul @Akikah
rumah jirannn


Esok paginya breakfast dgn kuih 5 singgit dan nasi lemak sebungkus 50 sen.. murah giler kann...
ada lagi org meniaga rega ni eh. Sambal pun sedap byk ikan bilis. Kenyang la makannn... 
bahagia kalau kat KL/selangor pun leh dapat rega ni uhuuuu..


Tengaharinya tu ajak nenek sekali jejak Pearl Harbour... *next entry* balik jejak
 restoran Bola Bola. Chicken Chop and Fish & Chip RM5 jekk..  murahh kan!
Sedap gak makan sini orang pun ramai je..


Satu lagi menu wajib cari... ABC Jagung specialll...kat Air Tawar ni je ha. mmg terbaikkkk.. 
banyak kacang tabur and isi jagung sluurppppp!!!
Ni antara sebab nape aku suka balik kampung selain dari melepas rindu pada  emak@nenek hihihi

9 sweet comments:

mama tisya said...

org puasa tgk entry makanan mmg lprrr

Aisy Nasiha said...

alahai, sedap semuanya.. bilalah kami nak ke Johor lagi, rindu makanan johor

eelobor said...

dah lama tak makan mee bandung muar.... best woooo

Nad MamaZN said...

mi bandung tu sangat menyelerakan!

*∽ IZAN ∽* said...

re Mama Tisya...opsss sowiiiii!!!

Selamat berbuka posa nanti.. makan sedap2 okehhh

*∽ IZAN ∽* said...

Re Aisy mai la Johor.. macam2 ada kat siniii.. mai mai maiii!

*∽ IZAN ∽* said...

Re Eelobor kannnn... masa sampai tak siap lagi kuahh.. sanggup tunggu tuuu.. maklum la bukan selalu jejak situ uhuuu

*∽ IZAN ∽* said...

re Nad memang SEDAPPP hokeyy!

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Aku tengah demam nie, ngan sakit kepala nyer ... Tengok bubur tu cam nak suh ko masak n hantar kat aku jer ...