Bank Rakyat umum dividen 20 peratus


KUALA LUMPUR: Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Bhd (Bank Rakyat) hari ini mengumumkan pengagihan dividen 20 peratus atau RM435 juta bagi tahun kewangan 2011, berbanding 15 peratus pada tahun sebelumnya. 



Pengagihan itu membabitkan pembayaran dividen tunai 15 peratus atau RM330 juta dan dividen bonus saham sebanyak 5.0 peratus atau RM105 juta.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata pembayaran yang lebih tinggi berkenaan disumbangkan oleh peningkatan keuntungan sebelum cukai sebanyak 17.6 peratus atau RM2.02 billion, paras tertinggi dalam sejarah penubuhannya, berbanding RM1.72 billion pada tahun sebelumnya.


"Rekod keuntungan ini dicapai hasil dari fokus bank terhadap pertumbuhan aktiviti pembiayaan di samping peningkatan kualiti aset, walaupun terdapat cabaran dalam industri perbankan tempatan," katanya ketika mengumumkan pengagihan dividen bank berkenaan di sini. - BERNAMA


Lagi berita: Utusan Malaysia


P/S: Dapat SMS dari Abang pasal BR dah declare dividen 20122.
Mak oiii.. banyak tuhh. Pemurah sungguh Bank Rakyat. Aku baru dapat masuk tahun ni lepas dapat 
offer letter dari  BR hujung tahun lepasss. Harap2 tahun depan pun manten  rate dividen macam tahun ni jugakk.. aminnnnnnnn

5 sweet comments:

Gieyana said...

Syukur2..byk tue kan..
Rezeki nureen 20%..ekekeke

MrS. F!zA said...

fuiyooo msyukkkkk..byk lah dividen bank rkyt

lieyalatif said...

fuh leh tahan byk tu izan...rezeki tuh hihihi....

eelobor said...

manyak wooooo dia punya dividen

Cho Zila said...

untungnyer rezekikan.. memang baguih BRni... kalau bank seangkatan dengannyer pun gitukan baguih....