Assalamualaikumm...

Bajet 2013 telah pun diumunkan oleh Dr Seri Najib.
Pasti ramai yang gembira dengan pengumuman Bajet 2013
terutamanya kepada penjawat awam yang bakal 
memperoleh 1.5 bulan BONUS!!
Walla masyukkkk tuhhh!!

Meh kita perati ringkasan intipati Bajet 2013.
Mungkin kita adalah antara yang mendapat secara langung..
atau mungkin juga cuma dapat sipi sipi uhuhuhu.
Apa pun yang penting adalah nikmat keamanan yang 
kita peroleh di negara kita sehingga ke hari ini.


Bagi aku pulak.. antara manfaat yang bakal dinikmati secara langsung ialah
pengurangan 1 peratus cukai pendapatan individu seperti yang tertera dibawah.
So siapa2 yang terkena tu boleh la tengok jadual di bawah dan kiralah sendiri.

Ini bermakna untuk tahun 2013 nanti potongan cukai hanya bermula kepada
golongan yang mempunyai RM5000 pendapatan bercukai 
(pendapatan setelah di tolak semua rebet dan potongan yang berkaitan)


At least laa.. yang lain2 tu mmg tak merasa walaupun agak kecewa sebab duti eksais
kereta langsung tidak di sentuh.. letih weh beli keta biasa-biasa tapi terpaksa
bayar pinjaman bulanan tinggi gara-gara terpaksa cover interest & duti eksasais ni.

Harap tahun depan kita akan dengar sesuatu yang positif pulak pasal harga kereta kat Malaysia ni kan!

4 sweet comments:

Gieyana said...

Dpt sipi2 mcm ko gak hat 1% tue...:-)

Zura@Iwan said...

alhamdulillah dpt tumpang bonus hb..hehe

*∽ IZAN ∽* said...

Re Gie : Tu laa.. jadilah buat geli geli uhuk!

*∽ IZAN ∽* said...

Re Zura : Bestnyeee.. ada jugak leh tumpang sekaki uhuhuhuh