Angka 7 ialah nombor kegemaran aku...! Suka sangat-sangat nombor ni.. sebab dalam hidup aku pun banyak jugak nombor ni hadir. Dan buat masa ni..

1) Haaa.. bulan lepas aku ada buat entry pasal low cholestrol campaign dek keputusan medical check up Abang yg menunjukkan kadar cholesterol yang agak tinggi.. terus lah berubah corak pemakanan kat rumah aku.. Semalam masa pergi Alamanda Putrajaya ternampak satu mesin penimbang berat. Terus Abang masuk syiling dan timbang berat.. last month berat Abang 72Kg... then bila timbang berat nih nak tau berapa dah..? 65Kg jekkkkk..??!!
Turun 7 Kg!!! dalam masa sebulan perrghhhhh!! Tahniah Abanggg.. cukup berkesan strategi Abang sejak campaign tu.. antaranya corak & jadual pemakanan dan aktivity seharian. Dan sebulan lebih jugalah tak ada masakan berteraskan santan kat rumah aku.. No kari no Kurma no masak lemakk..! Aku tanya '..ni antara perangsang nyer Kemeja saiz M yang aku TERsalah belikan sempena hari bapa itu hari ke?' Kata Abang ' takkk lahh.. ni semua sebab Masakan Mama....' huhuhuh.. terharu pun ada.. dengki pun ada sebab lepas tu aku naik mesin timbang tu tengok aku naik 2 kg! Ni mesti gara-gara kat luar aku yang terkam masak kari & kurma bila nampak!!Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa................!!! Tidakkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!


2) Hari ni, bersamaan 7 hb september, 17 Ramadhan 1430 hijrah, hit counter sweetomoide menunjukkan angka 7777! Terima kasih kepada semua pengunjunggg diluar sana yang sudi menziarahi blog yang tak seberapa nihh...rajin-rajinlah tinggalkan komentar supaya saya juga boleh mengunjungi anda... apa yang tertulis di dalam blog ini hanyalah catatan peribadi saya semata-mata untuk kenangan dikemudian hari...
salam ukhwah..!

3) Aku lahir pada tahun 77'.. maka tahun 2009 ni usiaku pun dah bakal mencecah 32 tahunn... ohok!. Nak tauu antara rakan-rakan seperjuangan satu batch aku-RPKJ 14, ada 7 orang yang sedang pregnant tak termasuk 5 orang yang dah pun selamat bersalin..!!! Ganazzz tak diaorang nih..? Bermakna 12 orang semuanya! hahahahah. Antaranya termasuklah Rusma, Hada, Jem, Anie, Dayan, Safuah & Ina dan yang dah selamat bersalin Zalie, Watima, Ujen, Ziah & Noora. Moralnya aku membuat kesimpulan, usia 32 tahun adalah tahun yang palinggggggggg sesuai nak tambah baby since 'closing date' yang disyorkan ialah ketika berusia 35 tahun.. Anyway tahniah kepada semua rakan-rakan seperjuanganku yang mantop-mantop belaka..! hahahahahaha!!! *Nampaknya kurang ler orang nak buat open house tahun ni..hhuhuh*

4)Nombor rumah aku pun no. 7..

5) No tepon rumah pun hujungnyer 77 ..

6) Mas kahwin aku dulu pun ada guna nombor 77 jugak.. hu hu hu

7) No plat kereta aku pun *77*.. nombor tengahnya 77!!
Moralnya suka sangatttlah nombor 7 nih!! Suker sukerr sukerrr!!!

8 sweet comments:

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

suker no 7 ye...kita suka no 8...hehe

☆ lieya latif ☆ said...

aku bace cite ko ..aku pun paham nape ko suke no no 7...aku pun suke no 7 bile bace citer ko....hihihi...mmg bermakne tul no 7 tu dlm idup ko.....


izan, byk tul hubby ko turun KG nye...7 kg tu byk tau...leh tak ko letak gambar die before n after....nak gak tgk....tahniah tau...ko mmg leh jadi instructor the biggest loser laaa....hihihi

*∽ IZAN ∽* said...

Re Zura..
Suka no 8 ..? lahir tahun 80 an ekk.. heheheh. Chinese suka no & ekk... ada ongg.. kalau no plat no 8 pun mahal jadinyerr! heheheh

*∽ IZAN ∽* said...

Re Lieya.. tu la pasall..
eh nko pun bleh suka no ni jugakk baugs baguss. same lah kiter heheh

tulahh.. dengki betul la rasa tengok senang2 je turun 7 kg.. bukannyer makan ubat diet pun.. dah la kiter yg support plak yg naikk! adusssss.. tapi lupa lak nak amek gambar before & after.. nanti korek2 heheh

Trainer the biggest looser..? sendiri pun naik berat! wakakkakaka

Cosmedecorte said...

huhu byk nye no 7.

lelaki senang jek bab turun2 ni. Tak mkn sket or work out sket terus kurang berat. Kalau la pompuan bukan main susah. Aritu lepas bersalin Harris nak turun 2 kg pun bukan main susah nye...

Aleyn said...

amboi...banyaknyer no 7...ponin den...aku lak ...ntah takder specific number lah...maybe 9897 kot...heheh sbb tarikh Abang tegur....ahaks...

Amboi...senangnyer dia turun 7 kg yerk...

Rabu lepas birthday abang...lepas dpt wish and kisses dari aku....kena leter plak...kasik eg. laki ko lagi ...suruh dia turunkan berat..aku pun naik risau tengok dia sekarang...makin menjadi selera dia bulan poser nih...raya nanti lagi lah...pastu dia janji ...lepas sebulan ...mesti turun ..tak banyak ..sket pun jadik ler..nak suruh aku stop meleter ler tuh...

Gieyana said...

wei..no umah aku pon 7 gak..kekeke

ko betui2 suka no 7 yer..aku suka 79

-:- said...

...sama la kita

no umah baru aku
17, lorong 7

aku pon lahir tahun 77
no henpon aku X7X7...

my-kidszone d lancarkan on 7 april