Assalamualaikum...

Salam sejahtera semua... hari ni dah naik kerja lepas cuti 3 hari. Aku pun semalam baru gerak balik KL. Mak oiii jammed giler 8 jam baru sampai uhuhu. Gerak 3 petang 11 malam baru jejak rumah... letih!

Tapi gembira dapat  balik kampung jumpa nenek. Jumpa sepupu sepapat budak2
.. sambil terima cicit baru (anak burung puyuh hihi).

Bab makan tak yah citerlah.. yg masak sendiri 1-2 jenis... dan menjadi tradisi jiran tertangga di sini bertukar2 juadah raya jadinya penuh meja dgn menu sampai ada yg masuk freezer bekukan dulu huhu.

Kakak ipar masak nasi jagung, nenek masak laksam... yg datang dr jiran lemang, rendang, lodeh... nasi ayam pun ada memang meriah! Nyanyi2 perut sebab makan tak renti2 ahahah.

Semalam sebelum balik KL sempat la masak Nasi Arab Kabsha (sempat lagi dapat on call dr ofis pagi tu huhu).

Kul 3 gerak sampai Tangkak kenyang la harung jem huhuhu

3 sweet comments:

idzwa kamaruddin said...

amboiii sedap nyer!!!

eelobor said...

kami sekeluarga juga yang beraya kat KL..... sedih nyer.... hahaha

lieyalatif said...

meriah menu raye beb.... mcm2 ade...same laa mcm kat kampung mak aku....tukar2 ngan jiran mcm2 dapat...so forzen kan mane yg patut..esok2 time lauk takde leh korek2 panaskan balik hahaahahaha...

adik aku pun balik johor ckp jem...tapi nak buat camne kan izan...letih mmg letih tapi seronok raya kat kg tu yg takleh nak dpt kat mane2.....