Malam semalam...

Terjaga beberapa minit sebelum pukul 4:00 pagi dek rengekan Dania yang kelaparan. Aku angkat Dania dari buaian dan susukan kat sebelah. Tak lama Danish pulak merengek, ntah apa yang tak kena.. situ gatal sini gatal...Last2 Abang salinkan baju Danish & gantikan diapers nyer sekali. Lepas agak2 15 minit kemudian, Danish pun terlelap semula begitu jugak Dania.. keadaan senyap sunyi seketika..
'Alamakk, mama terlapar laa..' bisik ku pada Abang
'Kan ada roti kat bawah...' balas papa
'tulah...' sahutku
'ha ah, kalau dapat minum air panas pun OK jugakkk..'
'ye ke..? Papa nak minum?! ' tanya aku girang dengan harapan ada la orang nak teman aku minum kat bawah
'Boleh jugakk.. tapi papa nak minum kat atas je.. he he he' balas papa mengusik
sempat aku muncung sebelum bergegas ke dapur. Tak kisahla, janji ada genggg.. getus aku

Tak sampai 10 minit aku naik semula kebilik membawa dulang bersama2 mug milo panas, satu bungkus roti gardenia & semangkuk mamee slurpp kari yang dipecah telur... bau harum maggi menusuk hidungggg.. hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm... sedappnyerrr!
Sekali sekaler makan maggi memang besttttt!!

Lampu bilik dicerahkan sedikit. Abang pun bingkas dari katil melihat aku datang membawa milo panas... Kejap lagii..
'paaapaaaaaaa....!' terdengar rengekan Danish.
sedar-sedar Danish pun dah bangun, turun ke tilam Supermannyer dihujung katil
'nak sikitt..! nak sikit mee sedapppp...!!' Tiba-tiba Danish yang terus bulat biji mata bersuara dan menyibuk dicelah-celah aku dan Abang.
Aku dan Abang memandang penuh hairann... Aikkk..! tadikan dah lena balik tidur, bau mee maggi boleh bangun balik...?Penyudahnyer terpaksalah aku turun semula ke dapur ambil mangkuk bob the builder kegemaran Danish bersama set sudu & garpu. TV dipasang dan kami menikmati juadah yang tak seberapa tu sambil menonton.

Danish makan penuh selera... tak cukup maggi yang aku cedukkan dalam mangkuk dia.
Dah la itu je bungkusan maggi terakhir yang ada. Penyudahnyer, milo aku & abang pun abis kena pau dengan Danishh...
Danish.. Danishhhh......

4 sweet comments:

PuteriSatu said...

Salam kenal....nak tergelak akak baca...kacau tul danish ni papa n mama dan candle light dinner romantik2...huhuhuh..cam tu la ada anak kan..apapun...diala penghibur kita....pembawa bahagia...terliur plak akak bau maggi kari tu sedaaap....huhuhu...

umeboshi said...

ahahha...kelakar le. awal2 pagi dah breakfast. macam bersahur gituk! bau mee segera tu mmg menusuk hidung. padan le danish leh bangun!!

izan said...

Re Puteri satu,
Salam pengenalan jugak .. betul tu, mase tu teringat cam iklan 2nd decorder astro.... hehehehhe

Re Umeboshi,
Tu la pasal... sekali sekaler dapat masak maggi memang tersanggat best ekkk

rudy bluehikari said...

ahahahaha cumelll jerk danish!