Hari ni hari pertama aku naik kerja semula selepas 60 hari cuti berpantang...
raser sekejapppppppppppppp sangat 60 ari tu ekkk... pejam celik pejam celik
sedar2 dah naik kerja.. iskk iskk iskkk

Masa mengandung Dania kali ni aku dah sematkan dalam hati,
InsyaAllah kalau ada rezeki aku nak fully beast feedingkan Dania. Kebetulan,
masa aku pregnant ada lah kawan yang sedang fully bf kat babynyer yg dah masuk 8 bulan
dok kasik petua dan tips, procedure and etc pasal BF ni.. atas kesedaran yang
sering dia berikan, maka aku pun belajarlah sikit-sikit pasal breast feeding.

Terima kasih banyak2lah aku ucapkan pada ex-ofice mate aku yg sorang ni.
Bukan lah aku tak tau langsung pasal beast feeding tapi pengetahuan
aku tentang macamana nak fully BF utk ibu2 yang bekerja tersangatlah ceteknya.

Maka atas sebab tu jugak lepas aku lahirkan Danish dulu lepas naik kerja sempat bertahan 2 minggu jekkk.. makin kurang Danish menyusu waktu kerja, bila aku balik lambat sket kat rumah dah ader org terus bancuhkan susu formula bila Danish berkeriau penyudahnya susu aku pun makin lama makin keringgg dan wassalammmm....

Hari ni hari pertama aku bekerja bermaksud kali pertama jugak aku akan
pump bf untuk aku simpan dan berikan pada pengasuh masa aku
keluar bekerja nanti.. suspen jugak, excited pun aderr.. camne nak handle jadual pump susu time kerja kalau tengah2 sibuk nanti.. Tapi kalau nak seribu daya kannn.. masa aku dlm maternity leave pun aku dah start buat stock susu yg aku simpankan dalam freezer. Tapi sebab 3 hari sebelum masuk kerja aku dah start hantar Dania ke rumah baby sitter maka stok susu beku yang dah aku sediakan pun makin berkurangannn so lepas ni aku kena ganbaru lebih sket utk buat stok bebanyakk
Alhamdulillah.. untuk hari pertama ni aku dapatlah pump 3 kali.. pagi, tengahari dan lepas waktu kerja sekali lagi. lebih kurang 4 oz sekali pump so 3 kali pump dapatlah lebih kurang 13 oz...

Alhamdulillah.. syukrann. Barangkali ini akan jadi 'standard' aku dimasa akan datang..setakat ni aku masih dapat fully Bf Dania. Cuma ada campur sekejap masa Dania kena prolonged jaundice masa dalam hari. Habis satu tin kecil dan jaundice nyer kurang aku pon stop FM dan start BF balik. Semoga aku dapat konsisten dan tak mudah patah semangat untuk meneruskan niat murni ku ini.... mudah-mudahan.. aminnn. Untuk Dania tersayang, mama akan cuba berikan yang terbaik untukmu sayanggg...!

2 sweet comments:

Anonymous said...

kekekekk...
izan...
ko seru2 aku dlm blog ko ek...
bravo working & BFing mom... yareba dekiru..
ramaiii lg mommies out there take full effort no matter matter how hard it is to keep pumping...
one of my frend is flight attendant.. terobang jo kojo eh.... pam tetap pam...
another one is attending PTD corse with very hard module (masuk hutan kuar hutan, duduk hostel berjauhan ngan anak) but pam tetap pam...
another kes anak x x leh direct bf nak botol jerk... so 2 yrs complete EB< course (maksudnya x de direct bf... siang ke malam hanya EBM)....
so... yareba dekiru.... demi anak tersayang... chewahhhh!

*∽ IZAN ∽* said...

Tak kann takkk seruuu..ngeh nehh ngehhh! Perrghhh, ader lagi yg lebih dasatttt. Cam tak cayer aku dengor... ni yg lagi berkobar-kobar nak pump nih!