Dah lah since last week tak leh access internet- refer to streamyxnyer wireless modem condition. Mula-mula ingatkan mmg problem kat TMNet kebetulan lak last week dapat call Abah tak sihat kelam kabut balik kampung dah lupa dah pasal streamyx. Tapi bila balik semula rumah tetengok masih same condition so start la call TM tanya status.
Bila call TM punya la terkejut bila dapat tahu yg line streamyx tu dah di terminatekan ....???!!!!!
Aikkk.. baru pasang sebulan, tak dan bayar bill pun lagi ( belum due pun) dah kena terminate..? Masalahnye kitaorang tak de pulak request utk terminate..!
Just to share my experience. 1st day call customer service (Dial 100). So far bila call memang layanan tu berbudi bahasa cuma ultimate resolution tu sokmo blurrrr! Bila dia jawab "Okay, nanti supervisor saya akan call balik.." memang nampak gaya sampai esok, lusa, tulat, tungging hatta tahun depan sekalipun jangan harap la nak dapat return call. Dah la tak pasal2 kena terminate pastu kita plak yg kena pergi balik ke TMPoint untuk check balik condition! Really irritating argghhhhhhhhhhh!!!
The next day hubby lak call, pun dapat janji yang sama " Tak pa encik saya check dulu, nanti saya akan call balik. Saya mesti call Encik balik hari ni juga..." dari pagi sampai ke petang bawak ke malam tak de gak dapat return call macam la customer tak de kerja lain nak buat selain call berkali-kali utk follow up sama gak cam experience masa nak install line streamyx dulu! More than 2 weeks baru leh dapat pakai streamyx upon registration!
Malam tu balik rumah my hubby call lagi TM. Dah la everytime call akan terpaksa explain semula dari A-Z..! Padahal everytime call CS mesti kena open report tapi tak tau la apa yg di'report' kan! 1st attempt CS operator angkat and mentioned according to report subsriber yg request to terminate. So kalau betul subsriber yg request termination kitaorang minta evidence.. bila dan oleh siapa? Katernya cuma pelanggan dan agen je yg boleh request utk terminate streamyx. Bila minta di sambungkan dengan orang atas, line transferred tapi 10 minute tunggu pun still line tu dlm mode 'disambung'kan ?? Adoiii....!!!! Tensennnn nyer makcikkk!!! Pass tu call lagi.. same gak bila kater nak transfer ke supervisorrr terus laaa jadi tak de answer terusss! Memang sangat buang masa, tenagaaaa dan mengurangkan pahala betulll melayan karenah CS TM Net nihh! Adoiiiiiiiiiiiiiiii...!!
3rd time call, En Hubby pun dah panassss nihhhh...! Suara pun dah
naik dahhh.. last-last mintak sambungkan dengan managerrr kalau dah susah sangat nak transfer line ke supervisor. Maka line pun di'sambung'kan lagi.... Tup-tup bila angkat call.. ex-junior kitaorang lak yang on duty! My ex-junior yg cam my Hubby nyer nama terus tanya hubby dulu ex-Asb*** ?... terus laaaa controll skettt amarahhh tuh... sangat bernasibb baekk la tuh kalau takkk...hissssssssssssssssssssss! *Tarikkk nafassssss!!*
Anyway, at the end En Hubby pergi gak ke TM Point the next day ( Dah 3rd day since first report) and according to TM Point memang agen (with reference number) yg submit termination request! Sengaaalllllll betullllllllllllllllllllllllllllllllll! Tak pasal2 jugak customer yg jadi mangsa kena register balik new line...! Dah la mula-mula estimate the next 3-7 days lak baru leh settle pas runding2 lagi kalau tak esok next monday plakkk baru siap! Itu pun kalau leh siapp.. TM kan.. paham-paham je la! Memangg sangat sengall.. dengan agen TM nyer termasuklah procedureeee TM point & TM family sekali aku rasa memang sangat sengall tahap DEWA dan tah hapa-hapa...! Padahal tu kira internal technical error tapi customer gak yg tak pasal2 kena turun padang to settle down. Number Agen tu plak pakal je 'lost' kalau tak memang.....dot dot dottt! Tensennnnyerrrrrrrrrrrrr!! Arrghhhhhhhhhhh!!!
Aku bukan tak pernah buat complain ke TM Point (online) tapi macam la diaorang 'dengar dan cuba lihat' pun! Hatta reply E-mail yg at least menunjukkan E-mail tu sekurang2nyer 'telah di baca' pun tak dapat.. so tak de makna nyerrr la susah payah nak karang mail utk complain. Kalau complain kat TM sendiri pun diaorang tak layan so apa kata tulih je lah kat blog sendiri.. at least leh la share ngan member2 terdekat buat lepas tensenn... iskk iskk iskk.
Moral of the story, pakal je lah TM satu-satunya wired broadband provider kat Mesia ni so boleh la tunjuk taringg.. memang tersangat la HAMPESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!
Terkini :
Dah dapat call agent dan bila tanya agent mati-mati kata dia tak ada submit apa2 cancellation or termination request sedangkan TM Point kater agent yg submit request. Jadi kawan-kawan, soalan cepu emass.. siapakah dalang di dalam TM yg telah dengan PENUH KE'SENGAL'AN cancellkan line streamyx kitaorangg.. ?? jeng jeng jenggg.. Agak -agak kalau suh diaorang siasat diaorang nak siasat takk..? ke takat pass sana pass sini je... bak kata Nabil ~ Lu fikir la sendiri... huh !