Terjaga lebih kurang pukul 6:00 pagi
Abang tidur sebelah Dania.
Danish merengek-rengekk
'Papa... papa...'
Aku baring sebelah Danish
'Ni Mama ada ni.. Danish tidur ye'
'Tak nak.. nak papa' tapi mata pejam
'Papa..? Papa sakit perut. Papa pergi toilet' jawab aku tak nak
kacau Abang tidur.
'Ala.. Danish nak Papa.. huuu' Danish masih merengek
'Papa pergi toilet.. papa sakit perut'
Tak lama tu
'Danish nak pergi toilet'
'Hah..?'
'Danish sakit perut.. Danish nak pergi toilet'
Aiiii... Papanyer sakit perut dia pun nak sakit perut jugak..tau la anak bapak
gerutu dalam hati.
Aku pun bangun dan pimpin Danish pergi toilet
Mata Danish separa celik separa pejam menahan ngantuk
Lepas settle perkara2 didlm toilet aku pimpin Danish keluar toilet
Sebaik je melangkah keluar Danish nampak papanya lena tidur berkelubung kat
sebelah Dania
terus..
'UuUUuuuWWwwaaaAAaAaAaAAAaaaaaaaAAAAaaaa..' Danish meraung memecah kesunyian subuh
Tak dapat terima kenyataan yang rupa-rupanya papanye lena tidur dgn Adik
Kah! kah! Kah!
Apa la Danish ni. tak senonoh betullll

1 sweet comments:

farah amoi said...

hehhehe
lawak
sah² dia baru mimpi kan papa nye x?
tu yg menangis nak kat papa tu

tp kan izan
my HD pon...pantang kalau x nampak ayah diorg
mesti sibuk tanya
celik je mata pepagi...mesti tanya..."mana ayah"?
kita yg depan mata ni...x tanya ponnn