Salam..

Petang tadi my SIL & BIL datang umah ambik barang tertinggal masa berkunjung 2 minggu lepas.
Buah tangan Yong Tau Fu, Jagung rebus dan ketang goreng cam kat bawah ni..!
Katernya beli kat pasar malam area taman umah aku..!


First time aku tengok nih...!! Tanya Abang pernah makan kerr..? Abang kata pernah nak beli tapi kena beratur panjang. My SIL/BIL kata, ni di buat dari sebiji kentang, di ulas/putar camne tah, dicucuk kat batang satay tu, salut tepung perasa kott pas tu gorengg..!

Siap tuang ngan mayones & sos..!! 2 cucuk RM 3!

Warrghhhhhhhhhhhhhh!!!! Giler 'jakun' aku first time tengok dan  rasa.. 
Ok ok laaa.. cuma rupa bentuk tu aku rasa kreatif tul laa..
kalau aku first time jumpa pun mesti teruja nak beli gak.
korang mesti gak nya dah biasa jumpa kott..!
aku je dah hujung2 tahun 2010 tu baru jumpaaa.. sadissss sadisss.. ha ha ha

12 sweet comments:

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

ni mesti izan jarang gi pasar malam, sebab kat pasar malam benda ni selalu jumpa..

tp mimi tak berapa gemar ler.. ntah tak selera di tekak ku. huhuhuhu

*∽ IZAN ∽* said...

Ye kerrr..? lahai memang kesian kat aku nih.. ha ha ha *gelakkan diri sendiri*.

Selalu gi pasar malam kalau dah terdesak beli lauk tunjuk time malas masak he he he

eelobor said...

hehehehe, potato ring memang sedap. macam2 perisa ader tau...

ambrynaa said...

ko tak gi pasar malam ek izan?
aku pernah tengok tv pasal potato ring nih..berita pasal kalau nak francise potato ring..dia sediakan mesin etc :)
tapi aku pun tak pernah teruja nak beli..sedap ke?

*∽ IZAN ∽* said...

Re Eelobor : Potato ring ekk nama diaa..? tu lah.. My BIL kate ada macam2 perisaaa.. huhu

*∽ IZAN ∽* said...

Re Zalie :
Tak le kate tak pergi langsung. Pergi gakk.. cuma kekadang kalau dah pergi tau apa nak beli dan dah tau kat mana.. so terus tuju jee.. tak le round sampai hujung pasar malam tu.. tu yg tak habis 'teroka' tu kott..? adoyaiii.. sadis betul laaa.. ha ha ha.

Ayu Zarina said...

sekarang potato ring tu dah femes...hehe

Lelord said...

ekekekkeke x penah lak makan

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

aahhh kentang ni penah dh mkn...masa karnival kt sek adik sy...ada org jual...pestime gk tu masa jumpa tu..hehe..

Eliss said...

potato spring :)kt tempat me satu cucuk rm2.50.

☆ lieya latif ☆ said...

wei bukan ko jakun, aku pun jakun...takpenah gak tgk kentang camni izan....look yummy laaa....rangup2 la yeak.....sepanjang aku gi pasar mlm kat putrajaya ni, bangi ke, seri kembangan ke tak penah lak jumpe.....

umeboshi said...

ahhaa..ada pernah terbaca yg potato ring (we all panggil potato spring) ni teknologi dari korea. kat psr mlm putra heights pun dah ada. last friday je baru ciknoora nak cuba. yg besor rege nye rm3 sebtg, yg kecik rm2 sebtg. sos pun ada pelbagai. ciknoora pun tak berapa gemar la rasa nye...