Salam...
Air Asia cipta rekod dunia tempahan setengah juta tempat duduk dalam masa 24 jam..!! Perrghhh... dasat-dasatttt. Dengan motto 'kini sesiapa pun boleh terbang', Air Asia sudah pun meraih jualan RM20 juta dengan promosi tiket RM1 untuk penerbang tahun 2011 walaupun kita masih berada pada suku tahun ke-3 2010. Dan untuk rekod jugak... kitaorang pun termasuk jugak dalam senarai pelanggan yang mencipta rekod dunia ni! ha ha. Terima kasih Abangg...! Masa tempahan di buat aku pun tengah cuti jaga Dania yang demam dek cerai susu badan. Sedar-sedar Abang call kata tiket dah 'selamat' di tempah he he.
Memang tiket pergi balik RM2 je.. tapi macam biasalah dah di campur kos itu dan ini total cecah jugak 3 angka jugak untuk 4 orang tapi still pada rate yang cukup berbaloi. Oh kemana destinasinya...? Tunggguu...!! Lagipun lama lagi... setahun lagii.. tahun depannn baru bleh guna tiket tu. Nak excited cerita kang penattt je menahan perasaan menunggu hari ha ha ha. 

Apapun untuk baca berita penuh  dan boleh juga layari airasia.com jika berminat untuk membuat tempahan!

KUALA LUMPUR, 11 Ogos — AirAsia Bhd telah mencapai rekod dunia dengan menjual lebih daripada 500,000 tempat duduk pada hari pertama kempen “Mind Blowing Fare”nya.
Syarikat penerbangan tambang rendah terkemuka itu berkata yang ia telah menjual 538,000 tempat duduk pada hari pertama kempen, yang menawarkan tambang  RM1 untuk penerbangan domestik dan antarabangsa.
Promosi kempen “Mind Blowing Fare” yang sedang berlangsung menawarkan RM1 untuk tempahan dari 10 hingga 15 Ogos, 2010, bagi perjalanan antara 1 April dan 11 Ogos, 2011.
Promosi itu ditawarkan secara eksklusif di www.airasia.com dan mobile.airasia.com.
AirAsia turut mencatatkan jumlah jualan tempat duduk tertinggi dalam tempoh sejam dengan menjual 36,871 tempat duduk, naik 47.5 peratus berbanding rekod sebelumnya iaitu 25,000 tempat duduk.
Dalam satu kenyataan hari ini, syarikat penerbangan itu berkata kempen  “Mind Blowing Fare” adalah promosi penting pertama di bawah sistem tempahan “New Skies”nya.
Ketua pegawai eksekutif Datuk Seri Tony Fernandes berkata kejayaan menjual lebih daripada setengah juta tempat duduk dalam promosi yang sedang berlangsung itu menunjukkan sistem baharu itu stabil dan mampu mengendalikan jualan besar-besaran dengan cekap.
Beliau berkata yang pelaburan AirAsia dalam enjin tempahan baharu itu jelas berbaloi dan “New Skies”nya telah berjaya merevolusasikan tempahan Internet. — Bernama

10 sweet comments:

Unknown said...

wow....harus tgk ni....ayu tempah yg RM0 baru2 ni...next year gak baru fly...memang lama kan..

ok lah nak tgk yg ni pulak..

thank izan, ayu pun tak tau air asia buat promosi ni...hehe

☆ lieya latif ☆ said...

aku pun byk gi holiday yg kene naik flite aku amik ngan AA ni izan....murah giler...tapi tu ar, tingin nak naik MAS gak heheeheh tgk bajet huk huk huk

Nur Sakinah Ahmad said...

wa bestnyer..beli awal2 mmg untung..tp takut kena cancel time last minute lak..huhu

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

untung ler cik puan izan kita ni.. dapat tambang murah yer.. nak kemana tuuu?? heheh sajer nak bzbody..

*∽ IZAN ∽* said...

Re Ayu : Haaa...? Ada RM 0 ..?? perrghhh lagi ganazzzzzzzzzzzz...!!!!

*∽ IZAN ∽* said...

Re Lieya : tak pe Lia, Air asia pun okee.. janji sampai & jimat budget he he

*∽ IZAN ∽* said...

RE Kinna :
Tu la pasall... harap2 tak de aral melintang di kemudian harii ngeeeeeeee

*∽ IZAN ∽* said...

Re Mimi :

Mimi tak herannya.. Mimi pun ntah dah berapa kali sampai tempat Izan baru nak pergi ni.. nanti cak cek2 blog mimi tengok Mimi jelajah mana kat sanaaa.. leh jadi referencee he he

Aleyn said...

Wah wah wah...lepas ni ada slot travel n living lah ...nak gi mana Zan?...

next year jauh sgtlah...langsung x terpikir lagi nih...

promosi still on ker?

*∽ IZAN ∽* said...

Re Aleyn :

Memang jauhhhhhhhhhhhhh lagi.. tu yg malas nak fikir beria2 tuhh.. he he. Rasa masih ada promosi kalau seat masih available. Leh la cek website air asia.