Salam..

Bosan kepada template blog sedia ada..? Tak sanggup bina semula kerana remeh nak add in and adjust semula widget? Terbaru kawan-kawan boleh la cuba login ke Blogger in draft. Banyak features baru yg di bangunkan oleh blogspot team untuk para bloggers lebih kreatif membina dan menghias laman blog sendiri.

Secara amnyer Blogger in draft membolehkan kita menukar template, background, layout and font dengan lebih mudah. Yang paling menarik, blogger boleh melihat perubahan secara 'live' kepada template yang di ubah suai sebelum mengaplikasikannya ke template sedia ada. Tapi awas! jangan lupa untuk back up template sedia ada sebelum mula mencuba design baru! Atau sebaik-baiknya create satu testing account dan import akaun sedia ada ke testing akaun baru untuk uji kaji !

Ingin tahu lebih lanjut ? Sila layari gallery baru saya di sweet@Tips nTricks.
Jumpa anda di sana....!!!

5 sweet comments:

☆ lieya latif ☆ said...

woa!!! bagus...info yg menarik nieh...thanks izan!!~~

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

oo patut la blog izan berwajah baru.. rupanya amik kat sini.. senang dan mudah kan...

mimi ni amik masa lama gak terkial2 nak buat blog baru

*∽ IZAN ∽* said...

Re Lieya : Sila silaa... terjah terjah he he

fiziskandarz said...

wahhhhh sampai 4,5 blog kak izan terpanic saya nak bukak hoho. rajinnyer nak maintain manyak2 blog i salute!! :D [ anyways, just read the non-aid-wheel-bicycle story underneath, cayalah danish - just 5 year old but already know how to ride a "real" bicycle! confirm jantan hohoo ]

Aleyn said...

Bagus2...baru plan nak tukar template for both blogs....