Alhamdulillah..

Baru balik dari T.O.T (Training For Trainers) yang berlansung di BakauGruv, Morib petang semalam. Aku bersyukur sangat2 kerana diberikan hidayah dan semangat untuk menyertai program TOT tahun ini anjuran ALEPS-Alumni Look East Policy Society.

Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua Exco ALEPS yg terlibat menjayakan program
hebat ini. Program in sangat memberi manfaat dan cukuplah aku katakan Penceramah yang di undang ialah Dr. Hj Muhamad Jantan iaitu Perunding dan Pakar Motivasi & Psikologi berpengalaman yang jugak agak terkenal di tanah air. Jika ingin tahu lebih lanjut, carilah mingguan Wanita - Segmen Mencari Keredhaan Mu. Di ruangan itu setiap keluaran pasti ada coretan dari beliau.
Kali pertama aku mendengar ceramah Motivasi beliau ialah pada tahun 1993- ketika aku masih di form 4, kira-kira 15 tahun yg lalu! Ketika itu aku menghadiri Kursus Motivasi pemegang biasiswa Telekom yang berlangsung di Bukit Beruang, Melaka. Masih terpahat dalam ingatan- beliaulah yang mengajar tentang konsep gelombang alpha-betha dan manfaatnya dalam process pembelajaran. Teknik itu memang sungguh aku amalkan dan alhamdulillah, aku akhirnya berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke negara matahari terbit!

Tak lupa aku amat berterima kasih kepada Abang, kerana memberikan aku 'ruang' dan sudi mengambil alih tugasku sebagai ibu - menjaga Danish & Dania sepanjang ketiadaan aku 2 hari 1 malam tu. Rindu berjauhan memang terasa tapi disebabkan schedule program yg agak padat, aku akhirnya memutuskan tidak membawa mereka bersama sekaligus menjadikan itulah kali pertama aku berpisah dengan Dania yang masih menyusu badan. Kebetulan pulak Along buat majlis harijadi kembar sulungnya itu so Abang la yg hadir bersama Danish & Dania memeriahkan majlis. Bila malam dengarnya Abang yang menjadi mangsa 'diserang' Dania kerana nak menyusu! Anyway, terima kasih yang tak terhingga buat Abang!

Di akhir program, hanya satu sahaja permintaan aku dari Exco2 ALEPS, agar diadakan lagi satu sessi bersama Dr. Hj Muhamad Jantan kerana aku rasakan tidak cukup ilmu yang sempat di pelajari sepanjang program TOT ini... memadai program sehari - pagi ke petang. Moga diberikan kemudahan agar program itu dapat dilaksanakan. Kepada warga ALEPS yang lain, jika diberikan kesempatan dan kelapangan, usahakan... usahakanlah untuk hadir! Pasti kalian akan tahu dan sedar betapa RUGInya kalian mensia-siakan program seperti ini. RUGI S.A.N.G.A.T! Ingat! '..jamahlah hidangan yang terhidang selagi ia masih mampu dihidangkan.. jangan nanti bila tiada lagi apa2 yang mampu dihidangkan barulah kita sibuk mengutuk dan meminta-minta!' Ketika itu tiada siapa yg boleh dipersalahkan melainkan diri kita sendiri. Kenapa kita lebih suka menangisi kehilangan dari menghargai anugerah ketika masih ada. Fikir-fikirkanlah!

0 sweet comments: